Operant inlärning

det var vad dagens kurs med tilda mestadels bestod av. Med operant menar jag att man ska få hunden att själv tänka och komma fram till vad jag vill att den ska göra!
Vi började med att frivilliga sitt. Sen började vi lite med target, att trampa på en musmatta! När vi tränat ett tag och hundar fattat så kopplade vi ihop så att hunden först skulle trampa på musmattan och sen sätta sig framför oss och det klarade Tilda! :)
Sen tränade vi ligg kvar med störningar och även nyttiga kontaktövningar med mycket störningar. Vi vill att hunden själv ska hålla kolla på matte eller hus utan att man lockar o pockar. Hade jag kunnat så hade jag alltid gått på kurs med hundarna det är så himla skoj!

Oj nu kom hon springandes med min gympa sko :)

Idag åkte jag dit en timme tidigare och tog Theo med mig. Vi gick lite på rallybanan, agilitybanan var upptagen. Var 4 andra hundar där idag med!Tilda fick titta på så länge och det gick jätte bra. Theo tyckte det var jätte skoj samtidigt som allt luktade väldigt gott!


Vet ni vad jag fick på posten idag
Ett stort o tjockt paket fullt med twist-godis. Av min kära syster, hon var på liseberg för ett tag sedan och vann stjärnvinsten på twix hjulet! Sååå snällt av henne! Eller hur :)
Nu får jag komma på något att skicka till henne, vad?? Lite garn kanske :)

Har jobbat idag med, så snälla catrin körde hit bort och kissade mina vovvar! Theo hade bara letat efter mig och tilda hade bara busat med henne. tagit växterna från dammen osv. :) Tack snälla Catrin!
Jobb imorgon igen sen e jag LEDIG fredag lördag o söndag :)

På lördag e det kräftskiva igen!
På söndag ska jag o tina nog ha en bakdag :) Mums!!

Nu ska jag dricka lite oboy, snart dax att krypa ner i bingen!

Slänger in 2 bilder från vintras när vi var i gambia!
Nästa vinter åker vi till värmen igen :) Börja spara pengar nu!




Älskar sol bad o värme!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

gud vilken underbart gullig och snäll syster du har!!! tänk om alla systrar vore som henne.:)

2008-08-20 @ 22:15:39
Postat av: Jenny

Ett amningslinne är ett linne som är lättare att amma i :-) Alltså, där är typ "fickor" att vika undan så man kan amma utan att ta av linnet....svårt att förklara. Men iaf...så lite som möjligt ska synas :-D

2008-08-21 @ 09:48:24
URL: http://jenny5.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0