I målartagen

igen. Har målat taket i lilla sovrummet idag, ska på det igen så fort första lagret är torrt! Sen ska väggarna målas och nytt golv ska läggas! Ganska jobbigt att måla tak......
Igår damp det ner ännu ett julkort i brevlådan och idag ännu ett, så nu har vi sammanlagt fått 18 julkort nästan lika många som vi skickade :) Kul med julkort tycker jag! hur många har ni fått? (jag räknade dock bara de som hänger på väggen)
Precis inkommen efter en timme promenad med vovvarna, vi gick långt idag och länge, så himla skönt väder vovvarna somnade direkt när vi kom in :) Tilda i mitt knä så klart!!
Jag ska göra mig en macka blev hungrig av motionen :)

Sen ska jag berätta en fruktansvärd sak
Låg en lapp i brevlådan imorse(låg i allas) så här stod det
Till grannskapet
Om någon efter julafton har lagt ut starkt råttgift, så ombedes denne att omedelbart plocka bort det igen!! Redan har minst 6 katter dött en plågsam död. Jag utgår från att det rör sig om en olyckshändelse.......

FRUKTANSVÄRT!!!

Så idag stannar gustav och sessan inne vågar inte släppa ut dem!!

Gott Nytt År på er om vi inte hörs innan!
Vi ska fira hemma, syster tina, leffe o sabina kommer hit!!

Uppdaterat
20.45
Grannen knackade på dörren nu ikväll(samma kille som kom med Casper) han berättade att han nu hade hittat de 9.e katten som dött. De har kontaktat polisen som tyvärr inget kan göra. Djurskyddet sa att det är råttgift eller glykol blandat med vatten. Han hade även ringt HD. Hur kan man göra nått sånt? Låter inte riktigt som en olyckshändelse att 9 katter ätit samma dåliga råtta sedan julafton. Det är säkert nån jäkel som hatar katter! Nu har katterna här hemma utegångsförbud, de får strejka hur mycket de vill!!
 En granne hade hittat sin katt så dåligt så han fick slå ihjäl den själv!   Fyyyy!!!

Kram

Kommentarer
Postat av: Madde

Usch. vad hemskt de med katterna..Ja min handbroms i bilen är de också lite tuggat på.. haha

Har ett bälte i vår bil som är till hundarna.Så du inte behöver leta.

2008-12-30 @ 20:13:16
URL: http://wilma07.blogg.se/
Postat av: tinaina

vem är så sjuk och lägger ut sådant gift, kan ju inte vara en människa med något samvete i alla fall. usch och fy...

2008-12-30 @ 20:35:35
URL: http://tinaina.blogg.se/
Postat av: Catrin

NÄ, usch vad händer! Är folk inte kloka? Man hoppas ju VERKLIGEN dom inte gjort det med vilje! Slå ihäl sig egen katt, hade jag aldrig gjort.... finns ju vetirnär som avlivar dom! USCH va hemskt! Försåt verkligen att du inte släpper ut dina! HOPPAS dom kan hitta den som gör det!



GOTT NYTT ÅR hoppas ni får en trevlig kväll! KRAM!

2008-12-30 @ 22:04:51
Postat av: Lin

Sicken sjuk en som gjort det. Hoppas att ni hittar vem det är. GOTT NYTT ÅR på er om vi inte hörs innan. Hälsa min bror! Kram från hela familjen i Vadensjö

2008-12-30 @ 22:09:01
URL: http://moa.clippern.se
Postat av: Anki J

Usch, fy vad hemskt och förstår att ni är rädda om era katter. Hur kan en människa vara så grym och råttgift gör ju att det blir inre blödningar på djuret och som de måste lida. Nej fy, hoppas att ni får reda på vem det är som gör så här.



Vi ska vara hemma och fira en lugn nyår. Lämnar aldrig hundarna nyårsafton även om ingen av dem är rädda och nu lämnar jag ju inte Gretha & Malvis;) Detta nyår ska Mollie vara här så det blir väl full rulle på henne och Agnes. Ja, del av de andra är väl inte sena att hänga med i buset :D



Ha ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Kram

2008-12-31 @ 00:25:54
URL: http://www.jankils.se
Postat av: carola

usch vilka sjuka människor de finns!! hur sjutton kan man vilja skada oskyldiga djur!

2008-12-31 @ 11:26:42
Postat av: Ramona

Läste om katterna i HD idag. Fruktansvärt!

Hoppas den skyldiga ger sig till känna och inga fler djur får sätta livet till.

2009-01-02 @ 18:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0