Julgodis kväll hos Jenny

Igårkväll begav jag mig hem till Jenny hon bjöd in för att baka julgodis elin och tina kom med!
Här sitter tina och rullar mozartkulor   Elin smälter choklad som för övrigt var kvällens tema :) Jenny har nog diskat lite men det ser ut som hon tjuvsmakar på något???

Jag bakade chokladknäck och rocky road
 

Smeten till rocky road såg ut så här


Så här såg provsmakningen ut när alla var färdiga!!




Mumsfillibabba!!
sen körde vi lagom hem när alla var så proppmätta så vi knappt orka röra på oss!!
Här kommer iallfall mina recept

Chokladknäck ca 100st (kvällens favorit :))
2dl ljus sirap
2dl vispgrädde
2dl socker
2 msk kakao

Blanda i tjockbottnad kastrull och koka i ca 45-60 min på medelvärme rör om då och då
Hacka och rosta 3/4dl mandel

När smeten kokat färdigt (gör kultestet) så häller du i mandel och 2 msk smör sen är det bara att klicka i formarna!! Stå svalt!


Rocky Road
600g kvalitetschoklad 70%
2 påsar dumlekola
2 nävar minimarshmellows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter

Smält chokladen i vattenbad
Blanda alla ingredienser
Fyll smeten i en plåt ca 3 cm tjockt
Låt stelna i kylen
Skär upp i lagom stora bitar!!

Mums mums mums säger jag bara!
Super bra idé att baka ihopa för sen delade vi upp allt så alla fick med sig alla sorterna!!
Tack för en trevlig kväll!!

Kommentarer
Postat av: Lina

mmmm vad gott det ser ut!!!!

2008-12-11 @ 10:23:44
URL: http://moa.clippern.se
Postat av: Catrin

DU e TOTALT livsfarlig och lägger ut sånt gott på din blogg! mmmm...... SUGEN blir man som bara den!

2008-12-11 @ 19:06:05
Postat av: Jenny

Tack själv, hade jättekul! och va gott det var...MUMS!

2008-12-12 @ 09:06:35
URL: http://jenny5.blogg.se/
Postat av: Anki Jönsson

Mmm, så gott det ser ut! Tack, snälla för det jätte söta julkortet som kom i dag! Har du fått mitt (via mail)?

Kram

2008-12-13 @ 01:14:12
URL: http://www.jankils.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0