Lediga onsdag!!

Som tur e är jag ledig idag. Tycker jag borde känna mig på bättringsvägen men förkylningen håller i ännu och så även det dunkande huvudet!
Försökte som sagt somna lite igår eftermiddag men jag kan verkligen inte somna när det är ljust ut men jag vilade iallafall fick tom sällskap av 2 trötta vovvar.
Johan stekte falukorv och potatismos till kvällsmat så det gick ner. Pregade i mig en sista ipren och körde iväg på tildas kurs, Vill verkligen inte missa något tillfällte kursen kostade mycket pengar o är endast 6 gånger missar man en gång missar man mycket!
Efter den ipren och massa frisk luft kände jag mig lite bättre????
Men icke när jag vaknade imorse så idag blir det lugnt hela dagen!!
Hur mycket snor kan man igentligen producera???

Kursen igår:
Mycket följsamhet med störningar! vi fick gå i en stor ruta och skulle då hela tiden gå huller om buller och ha kontakt med sin hund. En efter en tog Monika ut en hund och satte på andra sidan rutan då fick man själv stå på andra sidan och göra en inkallning så hunden fick springa igenom rutan med alla hundar i! Tilda klarade det galant!
Det var mycket följsamhet(fot) med störningar så som möte, godis på marken.
Sen tränade vi även motivationsinkallningar! Det är skoj!!
Vi började även på förbudsträning att träna in ett roligt Nej! det gick bra men det har vi tränat lite hemma med. Monika gav oss alla en skål med godis som de inte skulle äta ur utan vi skulle säga nej så fort de försökte ta det. Jag sa nej en gång sen vågade inte tilda gå inärheten av skålen :)


Läxa till nästa gång:
Sitt o Ligg kvar då ska vi kunna gå 10 steg ifrån hunden, klicka med klickern sen gå tillbaka och berömma! Detta måste vi träna på, Tilda sticker gärna till mig när jag har klickat!

Första mötet för theo o tilda!!



Kommentarer
Postat av: syster tina

dem är lite dåliga på att rösta tycker jag...tur att du har mig:)

2008-07-23 @ 21:37:03
Postat av: Kikki

Tur jag har dig syster tina :)

för er andra glöm inte www.agria.se/SUMMERTIME

2008-07-23 @ 21:43:21
URL: http://theotilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0