sverige - ryssland

Sitter nere i källaren och tittar på matchen. Theo äter grisöra och Tilda mumsar på en liten knorr. Båda vovvarna e nybadade! Vi har målat brädorna idag som ska bli vårt staket runt terassen och vovvarna var ju som vanligt nyfikna så det blev lite färgteckningar som inte var önskbara på dem!

Var på djursjukhuset idag och vaccinationerna gick bra! De var såå duktiga fast theo var väldigt skeptisk, han satte sig i en höran av rummet direkt. Som tur var fick vi monika samma veterinär som i höstas så hon kände igen theo. Så kul när vet. tar sig lite extra tid. hon satte sig ner på golvet och hälsa på tilda och efter ett tag kom theo då mös hon extra med honom! Henne gillar vi! Dessutom är hon överförtjust i Theo :) Får beröm hela tiden för honom!!
Hon kollade hans analsäckar och de var inte svullna eller stora så det var skönt att höra. däremot sa hon att theo är en känslig hund och det kan jag hålla med om. Han visar och säger till när något gör minsta ont!

Förresten läste på martinas blogg om hennes hund Tindra som blivit allvarligt sjuk.
Jag vet inte hur jag skulle reagera om något sånt skulle hända mig, gör ont i hjärtat bara att tänka på det!
Man ska aldrig ta något för givet, plötsligt kan något hända!! 
Mina hundar är mitt allt!
Vi tänker på Tindra och hennes familj!

Nu har theo ätit upp sitt öra och vill mer än gärna ha tildas knorr. Ångrar inte för en sekund att vi köpte en hund till, Theo har sååå skoj med tilda!
Idag så sprang theo med en pinne i trädgården och efter sprang tilda och ville ha den, 2 min senare ligger de och tuggar på den från varsin sida!
De ligger o pussar på morgnarna i sängen och sen blir det lite bus!

Attans nu gjorde ryssland mål!

Imon ska jag försöka förbereda och städa här hemma inför midsommar 26 st blir vi!

Kram

Kommentarer
Postat av: Martina

TACK!!!

Vi var på återbesök i Helsningborg imorse, väntar nu på att kl ska bli ett så veterinären ringer med provsvaren... Hon MÅSTE ha bättre värden. Fortsätt hålla tummar, tassar och tår.

Tindra var smal redan innan efter valparna, men efter det att hon blev sjuk nu så försvann det lilla som var kvar av henne. Hon är skinn och ben. Men hon har gått upp 1 kg nu på en vecka. Det är skönt!!!

Hon såg föresten en cavalier på sjukhuset och skulle fram till den hela tiden... O hon brukar inte bry sig om andra hundar. :-)

KRAMAR

2008-06-19 @ 09:58:03
URL: http://martinamedflock.blogg.se/
Postat av: Lottie med flock...

Så mysigt det låter när du berättar om Tilda och theo. Jag kan stå och titta på när mina tre busar med varandra och bara mysa =).



Ha en skön Midsommar!!

//Lottie

2008-06-19 @ 21:44:52
URL: http://www.toktassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0