Bölar till Oprah

Det började med att Oprahs personal hade gjort en film av hennes cocker spaniel som dog för 1 månads sen 13 år gammal, redan då bölade jag!

Idag handlar showen om valpfabriker i usa, Fruktansvärt! På en "valpfabrik" fanns 700 hundar alla i små burar med nät att stå på, de paras varje gång de löper och där får de bo tills de inte är fertila längre då skjuter man dem! Vissa hundar de räddade (de fick dem med sig för de var fertila) kunde inte ens gå, de hade aldrig varit utanför sin bur!! Fruktansvärt!
En fabrik hade sina hundar i trälådor och i ena änden var en öppning så de kunde gå "ut", när de kom ut hamnade de i ett ekorrhjul, sånt man har till hamstrar, det var bra motion för hundarna sa han!
Hur tänker en människa som gör detta??
Valpfabrikerna säljer sina valpar till djuraffärer!
Verkligen dags för usa att ändra sina regler! Tur att vi inte får sälja hundar i affärer!
Sen visade dem en film från olika hundhem som tar han om övergivna hundar, där avlivade de ca 20 hundar om dagen för det finns ingen som vill adoptera dem, då brast det igen!

För att göra nått åt problemet i usa finns det kliniken som kastrerar hundar gratis!
När man ser detta så har hundarna i sverige det verkligen jätte bra men fortfarande finns mycket att höra här med!

Köp alltid hund från en seriös uppfödare!!

Jag är så glá att jag gjort det!

En hund är inte bara en familjemedlem de är så mycket mycket mer än så!!

Älskar mina hundar Theo & Tilda mer än något annat!


Kommentarer
Postat av: Catrin

Så fint skrivet! Jag håller verkligen med dej om allt du skrivit! Hundar SKA köpas från seriösa uppfödare inget annat borde stödjas!!!!!



En kul sak jag drömde om dej i natt! =)

Att du och Johan skulle ha barn! HAHA vet inte alls vart jag fick det ifrån men en kul dröm! =)

Hälsa dina Theo & Tilda! Vi frå snart ta en promenix igen! KRAM



2008-11-06 @ 13:31:15
URL: http://cathe.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag såg de programet med och jag grät också..

2008-11-06 @ 22:04:51
URL: http://wilma07.blogg.se/
Postat av: Cavvetjejernas matte

Är det sant!!!

Vet inte om jag klarar att se ett sånt program.

Är så tacksam för att jag har mina två goa tjejer.

2008-11-06 @ 23:55:27
URL: http://www.cavaliersajten.se
Postat av: Anki Jönsson

Usch vad hemska att hundar får ha ett sådant tragiskt liv. Det är så att man ryser enda ner i tårna men även om det är hemskt att se (vet inte om jag hade klarat det) så är det bra att sådant visas så att fler och fler får se.....

Nu närmar sig söndagen..... Vi ses!

Kram

2008-11-07 @ 01:19:49
URL: http://www.jankils.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0