Mys med massa vovvar

Så här mysigt hade jag det igår eftermiddags
 


På kvällen klädde vi oss väldigt varmt, blev täcke på hundarna och vinterkläder på mig!
Vi begav oss till ett ridhus som instruktör Monika hade bokat! Där var vi ca 10-14 hundar tror jag det blev.
Vi började med att släppa lösa alla hundarna, var lite osäker på Theo men jag chansa :)
Han var jätte duktig!
Efter ett tag började vi mattar att gå runder för att se vilka hundar som hängde efter rätt mattar.
Theo hängde efter mig jätte fint medan tilda tyckte det var roligare att emellanåt sticka och busa med de andra hundarna, sen hade vi fri träning och jag tyckte det var skoj för jag hade ju båda med mig, var betydligt svårare att hålla koll på 2 hundar hela tiden.
Theo älskade han, han blev dock lite sur när andra hundar kom fram och skulle störa oss i träningen då sa han ifrån, lämna oss!
han tycker inte riktigt det är roligt att busa med andra?? Undra varför??

Iallalfall så var det jätte lyckat!!

Idag började dagen halv 6 med att Theo spydde ner halva vardagsrummet. Sen skulle han ut o äta gräs, sen sov till till halv 10 :)

När jag duschade så hade theo spytt i köket igen denna gången var spyan blodig jag blev orolig och sprang runt i trädgården för att leta upp morgonbajset :) fullt med gräs av allt han åt på morgonen!
Så det blev fasta idag!
Han var hängig hela förmiddagen men nu ikväll har han busat med tilda massor och e piggare, han fick litelite mat nu ikväll med pulver some bra för magen!
Får hoppas det håller i sig nu annars blir det att ringa vet. imorgon! Stackars Theo!

Imorgonkväll ska jag hem till tina, elin och bella kommer med. Vi ska baka pizza och sen äta massa godis och se Sex and the city filmen, riktig tjejkväll!!
Nu ska jag klippa johan!!

Kommentarer
Postat av: Catrin

Skumt med stackars Theo hoppas han snart blir bra igen! Ha de bra!

2008-10-30 @ 21:18:53
URL: http://cathe.blogg.se/
Postat av: Anki Jönsson

Stackars Theo som inte riktigt tycks hämta sig från kassheten i magen. De blir ju ofta så ynkliga när de inte mår bra, de små stackarna.

Agnes blev ju oxå magdålig ett par dagar men med Canikur-dos och dietmat några dagar så verkar hon bra igen. I em har hon varit och lekt med Mollie en stund när jag gjorde lite ärenden. Hoppas nu att det inte blir något mag-bakslag för då är Växjö-utställningen kanske i fara.

2008-10-31 @ 01:41:38
URL: http://www.jankils.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0