fästingar

Plockade precis en liten fästing på Tilda, hennes första i år. Har dock plockat några stycken på katterna som går ute och 1 på Theo.
Har sedan några veckor tillbaka använt Fixodida ZX på hundarna då det funkade mycket bra förra sommaren.
Vad använder ni för fästingmedel?

  Bild lånad från Bratillskott.se

Använder Biohalsband på katterna men där finns ju ett tillfälligt förbjud för att säljas just nu!
Ledig idag och solen skiner. Tänkte tvätta hela tvättkorgen och städa lite mera :) 
 Håller vädret i sig så blir det långrunda med vovvarna när Sabina slutat jobba idag, hon e oxå ensam hemma som jag!

Sov för övrigt som en stock inatt alla 3 :) stor säng för oss själva :) 

Kommentarer
Postat av: Catrin

Plockade Myrans första för 2 månader sen och Siri första igår! ISCH! Såg den efter att jag hade badat henne. Tur va de! Så nu e de väl att använda fästing medel. Gjorde det dock inte förra året trots att de va jätte mycket! Men jag har frontline liggandes så de får väl bli de... fast jag inte riktigt gillar de!

2009-04-23 @ 12:56:41
Postat av: Susanna

Jag har precis satt på exspot på mina vovvar. Gizmo har tidigare haft scalibor-halsband, fungerade utmärkt men han tålde det inte. Har använt frontline men de fick fästingar ändå. Förra året provade jag med bärnstenshalsband och det drog till sig fästingar något enormt så de halsbanden sålde jag snabbt.

2009-04-23 @ 20:31:07
URL: http://www.gizmozorro.cybersite.se
Postat av: Leia & Co

Ojdå, då får man verkligen se upp i pälsen nu! Förra året hade vi inget halsband på Leia och hon hade bara ett par färstingar, dock hann vi köpa örthalsband innan de förbjöds så vi har något liggandes som vi tänkte ha i sommar. Kan tipsa om att de fortfarande går att köpa på en del ställen på nätet och jag kommer köpa dem i fortsättningen också :-) Tänker aldrig någonsin sätta frontline på henne! Kramar

2009-04-23 @ 21:11:09
URL: http://swimmia.blogspot.com
Postat av: Leia & Co

Där ser man :-) Då får vi se om örthalsbandet funkar på leia, annars får vi prova ditt tips!

2009-04-24 @ 09:09:13
URL: http://swimmia.blogspot.com
Postat av: Anki J.

Mina har fått bärnstens halsband i år + örthalsband + lite vitlökspulver i maten men har endå plockat ett par stycken på några av dem. Vill inte använda gifthalsbanden både för att jag inte gillar giftet på mina små krakar och att vi har valpar här i mellan åt. Inte lätt att veta vad man ska ha...

2009-04-25 @ 00:04:57
URL: http://www.jankils.se
Postat av: Fanny

Söta hundar du har på din header :o

2009-04-25 @ 00:08:49
URL: http://thelifeoffanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0