Första gången

Igår var första agilitykursen för tilda! Den andra hunden i gruppen är en mellan/large hund. Men det ska gå bra det med, börjar ju alltid träna på låga hinder iallafall.
Tilda tyckte den andra hunden var lite läskig i början. Eftersom Tilda löper blev det inget bus innan tränibgen annars brukar vi släppa alla lösa så det får springa av sig lite.

Igår gick vi igenom alla hinder för sig och Tilda skötte sig bra! Vi hant även börja på kontaktfältträning genom att krafsa på lock och det fixade tilda direkt så vi ska träna mer av det hemma. satte upp slalom i trädgården idag och ska försöka köra lite varje dag med både theo o tilda!

Efter träningen släppte vi våra 2 hundar och instruktörens 2 tikar. Men tilda satte bara sig ner och ville absolut inte leka med någon. Efter lite bollkastning och tjo o tjim var hon lite mer med på noterna så nästa gång ska det nog vara med fart i henne!

Lånade dessa bilder från Gills hemsida.

Wilma Tilda och Bordercollien Cecilia. Cecilia är Gills ena hund!

Jag försöker få igång Tilda o Wilma!



Är ledig imon och är det fint väder tänkte jag bege mig till bk i landskrona och träna lite agility med båda två.
Har funderingar på att ev. anmäla Theo till nån lite tävling bara för att se hur vi ligger till :)
Tycker dock allas hemsidor är väldigt röriga och hittar inte direkt några tävlingar.
Har även anmält tilda till utställning i Hässleholm nu.

Kommentarer
Postat av: Catrin

Oj redan dags att anmäla till Hässleholm! fast jag har iofs kanske ingen hund att ställa ändå... :(

Valpen för liten och Siri löper antagligen!

2009-04-16 @ 12:36:43
URL: http://cathe.blogg.se/
Postat av: Catrin

Jo jag vet att man kan ställa löptikar men Siri ska ju bli parad när hon löper och det är kanske därför det inte går! Men men det va ju försent ändå! :)

2009-04-16 @ 14:36:22
URL: http://cathe.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! När man ska anmäla sig till agilitytävlingar gör man det på:

www.agility.se/online



Du hittar information om alla tävlingar på:

www.agif-agility.se Tittar du under tävlingar - inofficiella så hittar du lite mindre tävlingar.

2009-04-16 @ 17:37:44
URL: http://.gizmozorro.cybersite.se
Postat av: Susanna

Glömde att skriva mitt namn på kommentaren.

2009-04-16 @ 17:38:48
Postat av: Sofia

Hej!

Jag har tävlat inoff med Bino några gånger, och det har ju gått sådär, men det är bara för att jag inte vet hur jag ska "handla" honom, det e lite de tjag hoppas kunna lära mig på en kurs, så får vi se sen, jag hade velat tävla med Vilda nångång =)



Lycka till med träningen

2009-04-16 @ 23:17:04
URL: http://www.bamviellis.webb.se
Postat av: Leia & Co

Vad duktig du har varit på kursen Tilda! När man ser bilder på dig längtar vi bara ännu mer efter vår lilla B&t-Lady :-)

2009-04-17 @ 00:55:15
URL: http://swimmia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0