Powerwalk

Vilken runda vi fick precis, jag o vovvarna!
Tänkte när jag gick att jag skulle träna tilda mycket lös, för var det något vi ville att hon skulle kunna när vi skaffade henne var det att just kunna ha henne lös när man går långpromenader!
Så jag tog ett koppel med mig och deras tvillingkoppel så slipper man asa på tildas koppel när hon e lös.
Vi bestämde oss för att gå upp mot dagiset och sen igenom skogen upp till slingan för att se kommaupp till husen i häljarp, sen därifrån hitta en ny väg tillbaka.
Första biten med tilda lös gick bra tills hon fick höra några pippisar då lyssnade hon inte tillräckligt snabbt på mig så det blev koppel en bit. Efter rundan bland husen i häljarp så gick vi åter in i skogen som sedan leder hela vägen tillbaka till oss fast på baksidan av skogen, där är ett jätte stort fritt fält, hela den vägen och hem gick hon lös fin fint :)
Mycket frolic och beröm fick hon min fina fina tilda!!

Tyvärr ingen kamera med mig får nog skaffa magväska så man kan ha med kameran och mobilen när man går med hundarna, har sällarn fickor i byxorna och har jag e dom fulla med frolic :)

Vi gick riktigt fort idag med så nu e vi helt svettiga allihopa :) Rask takt i 1 timme, gott!! Nu har gjort något riktigt gott!!

Eftersom inga bilder tog idag men jag tycker inte om att skriva och inte lägga in bilder slänger jag in 2 gamla bilder på vovvarna!

Theo nykastrerad och opererad uppe på huvudet!!

Första gången jag höll Tilda!!

Vi har även bestämt oss för att kastrera tilda, det blir nog efter nästa löp. Hoppas hon börjar löpa snart eller håller sig tills efter okt så vi får delta i agilitytävlingen i Bjuv.
Anledningen till att vi väljer att kastrera henne är enkla
* Slipper löpet(jobbigt för henne och theo)
* Livmodersinflammation(har hört många som fått det på deras tikar nu)
* vi får tävla i agility alltid :)
Ser inga nackdelar i att kastrera henne! Har pratat med vet och det ska göras mellan 2 löp. Hon löpte i november och april.

Kommentarer
Postat av: Catrin

Va mysigt det lät! Jag är ledig i morgon ja.

Vi kan hoppas på bra väder så kan vi ju gå med vovvarna igen. :) KRAAM!

2009-08-20 @ 20:02:38
URL: http://cathe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0