Fiskar söker nytt hem.....

I förrgår kom min butikschef på besök, med sig hade hon sin man och söta dottern Thea. Jag fick jätte fina tulpaner, det är alltid mysigt med en bukett blommor hemma!
Vi satt o pratade en stund och thea sprang o busade med alla våra djur :) Tilda var dock jätte rädd för henne :)
Senare åkte de hem. Dagen efter så gick johan ner i källaren för att hämta något sen skriker han - Kikki vad har du gjort med akvariet. Jag gick ner och såg att hela akvariet var helt rött o grumligt, då visade sig att Thea hade varit nere i källaren och ville mata fiskarna men råkade nog skruva av locket och hela innehåller i burken trilla i. Så det luktade inte allt för gott och fiskarna mådde inte så bra. Ikväll har jag tömt hela akvariet och nu e Leffe på väg hit och ska rädda de fiskar som överlevt de ska få flytta hem till hans fina akvarium.
Som tur är har jag länge tänkt flytta ut akvariet då jag tröttnat på det och ingen sköter det så det var ju bara bra till slut :)

Thea hade ring min mobil idag och pratat in på telefonsvarare - Förlåt Christel sa hon flera gånger :) Hon blir 6 år till våren kan jag tillägga, så sött! Hon är förlåten!!!

Nu ska jag hoppa ner i ostbågspåsen igen!! Mums, bara lugn hemmakväll idag, känner mig piggare idag och slipper nog åka på någon influensa, Jobb i helgen och idag gick dagen jätte fort skönt med sådana dagar då trivs man!!!

Natti!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Förlåt!!!

Massor av kramar till dig och Johan!

2009-01-25 @ 11:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0