pratat med vet




Nu har jag pratat med 2 olika djursjukhus och båda jag fick prata med hade aldrig fått frågan innan!
Kan en hund dia en kattunge?
Efter lite frågor och lite veliga svar bestämde jag mig för att plocka bort kattungen från tilda för att
* Vi underhåller Tildas skendräktighet
* En kattunge har fler livsviktiga aminosyror än vad hunden måste ha därmed är inte tildas mjölk tillräcklig.
* Gunvald äter mjölkersättning med god aptit och idag ska vi introducera lite blötmat
* Tilda är helt till sig av kattungen och jag vill inte att hon blir knäpp i bollen för det!
* risk för mjölkstockning hos Tilda då kattungar bara diar på 1-2 spenar!

Katten får det minst lika bra med ersättning med tanke på att den redan ä ca 4v.
på dagarna när vi är hemma får den vara och busa med Albert men vi särar på dem tills vi ser att Katty har accepterat den.


Så nu blir det lite mindre mat och mer motion och inget diande på kattungen för att få bort mjölken!!
Nu ska Alberts husse komma på besök snart!!


Kommentarer
Postat av: Jessika

"Gunvald äter mjölkersättning med god aptit" haha det var väl underdrift.. eller det var bara när jag såg på. han åt ju som att han aldrig hade fått mat i sitt liv tidigare!

2009-06-22 @ 14:46:49
URL: http://tuffinghund.blogspot.com
Postat av: Anki Jönsson

Vad bra att du har frågat veterinärer om hjälp. Jag hade aldrig fått den fråga förrut och viste inte vad jag skulle svara men tycker det är bra att du särar på dem. Tänkte inte på det om skendräktighet...

2009-06-23 @ 01:56:14
URL: http://www.jankils.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0