Hos veterinären

Idag hade jag bokat tid för Tilda & Sessans årliga vaccination. Kl 17.20 skulle vi vara hos veterinären idag kunde johan följa med. Sessa blir såååå åksjuk och hon lyckades spy ner halva bilen, varför inte spy inne i buren?? Nopp hon satte sig med munnen genom gallret sen kom en stråle med mat! Urk!!

Inne hos vet. var hon duktig som vanlig och där var inget att påpeka 3.9kg väger hon så rundare har hon blivit, är väl kattys foder nu som gör att de lägger på sig lite! Syns på gustav med!
Sen var det dags för tildas vaccin, 8.2kg vägde hon och hon sa inte ett knyst när hon fick sprutan. Först är vi kom in i rummet satte jag henne på bordet efter ca 30sek. la hon sig ner på bordet cool lugn dam :)
Goa Tildis. Se kollade veterinär Ursula igenom henne o kände på henne och hon tyckte hon var väldigt snäll man får göra vad som helst med henne. Allt såg och lät bra på henne med :)

Diskuterade lite ang. kastrering med henne med, hade en diskution med min agilityinstruktör igår med.



Ikväll tog jag mig tid att snabbt bara träna lite agility med dem båda i trädgården. Satte upp 3 hinder på rad och körde sedan att de ska hoppa över medan jag springer bredvid och sedan att de skulle springa imellan, svårt att förklara men bra gick det! Theo blev så glá att han grymtade så när han sprang tog väl i mycket :) Hihi!!
Ska se om jag kan komma iväg på onsdag och träna lite balans, gunga och A-hinder! Är ju inget man har i trädgården direkt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0