Önskelista

Theo & Tilda önskar sig


 

De önskar sig varsitt Back on Track täcke

Beskrivning:
Back On Track Hundtäcke passar på att ge din bästa vän det skönaste värmande Back On Track hundtäcket. Nu är passformen förbättrad med bl a större huvudöppning med en viss justerbarhet och reflex på sidorna.
Back On Track Hundtäcke är sydda i svart polyester som är regnavvisande men som andas. Alternativt är de sydda i blå nylon som är regnavvisande men som andas.

Back on Track effekten:

Smärtlindring
Lindrar inflammation
Minskar muskelspänning
Ökad blodcirkulation
Läkning påskyndas

Funktion:

Lindrar och påskyndar läkning av skador i muskler och leder
Uppvärmning av muskler inför arbete eller fysisk träning
Förebygger skador i muskler och leder.

Perfekt täcke att ha på hundarna när man tränar eller har motionerat!

Någon som har erfarenhet av dessa täcken??

Kommentarer
Postat av: Anki J

Har inskaffat mig en Back-in-track krage som värmer så skönt på onda nackar o lite av skuldrerna.Skulle vilja ha ett som går mer ut på axlarna oxå.



De täckena till hund är jätte bra. Min bror har ett sådant till sin äldre bc men har hört att man inte får använda dem i samband med tävling för då räknas dem som doping? Vet inte om det är sant....

Kram

2009-10-16 @ 01:49:46
URL: http://www.jankils.se
Postat av: Gizmo och Zorro

Vi har varsitt svart back on track-täcke. Matte tycker vi är snygga i dem. Jag (Gizmo) har haft det på när jag haft ont i ryggen och det har hjälpt.

2009-10-16 @ 09:05:59
Postat av: Carro

Vi köpte för ett litet tag sen vars ett back on track täcke till hundarna. De känns sköna och sitter bra på hundarna. Så de kan jag varmt rekomendera!

Vi köpte våra i Vellinge djurbod som sålde ut de i blått, så ring och kolla med dom om de fortfarande har några =)

2009-10-16 @ 09:20:23
URL: http://www.lordloke.com
Postat av: Martina

Jag har oxå dom!

Sitter kanonbra även på våra paddor! :-D

Men ja, dom räknas nu som doping. Får inte användas 2 veckor innan tävling. STÖRTLÖJLIGT!!! Det finns inget sätt att kontrollera det, men man bör inte låta dom tävlingsansvariga se att man har täcket på hunden! Då kan det bli problem.

KRAMAR

2009-10-16 @ 10:44:34
URL: http://martinamedflock.blogg.se/
Postat av: Ramona

Jag har hört att dem ska vara superbra.

Hade inte mina hundar haft så udda kroppsform så hade jag skaffat dem med en gång.

2009-10-16 @ 12:01:07
Postat av: Susanna

Mina är köpta i Vellinge (hästaffär, Timotej någonting heter den), men de finns även på TEBA. Tror även att djursjukhuset i Malmö har. Jag köpte gamla modellen då den var för lite smalare hundar. Kolla så dina vovvar inte trampar igenom (vid halsringningen) med frambenen när du provar täckena på dem.

De ska numera inte räknas som dopning om täcket används på en frisk hund. Däremot om man använder det på en skadad hund för att den ska kunna tävla räknas det som dopning. Lite kryptiskt och går väl knappast att kontrollera.

2009-10-16 @ 12:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0