Utflykt

Idag skulle jag åka in till La och handla lite mat så jag tog vovvarna med så fick vi vår promenad där inne.
V i gick hela  idag, härligt höstväder förutom blåsten som var kall!!

Första gången vi gick förbi rasthagen så var där en tant med sin hund och en kille med sin så vi gick rundan först, tänkte de har väl gått till vi är tillbaka, nopp det hade dem inte.
Så vi satte oss på bänken utanför och väntade, de var i andra sidan så man såg inte dem!

 

Sen efter ett bra tag kom de tillbaka och sa att vi fick lov att komma in i hagen med, men det ville jag inte då det var 1 jack russel och 2 stora hundar där inne. Tilda tycker inte om stora hundar hon e rädd för dem. Trodde de kanske skulle gå ut ur hagen eftersom jag satt o väntade, men nej där stod de och snackade i typ 10min.
När sen killen med sin jack russel gick ut så sa jag till theo o tilda att sitta o stanna, det gjorde dem men han släppte fram sin hund till mina och jag läste av theo kanske snabbt att detgillade inte han så jag försökte få kontakt med theo och då gör han ett utfall mot hunden, tog tag i honom och resten mig och gick en bit iväg. Då följer killen efter mig för hans hund vill ju hälsa på tilda. Jag säger då att min handhund försvarar sin tik så det funkar inte så bra, samtidigt som jag backar ytterligare och ber theo sitta o stanna, ännu en gång låter han sin hund gå fram till tilda och theo blir skitsur. Varför fattar han inte att jag inte ville att hans hund skulle få hälsa??

Sen blir det äntligen vår tur i hagen, hinner knappt koppla loss dem innan nästa gäng sätter sig på bänkarna och vill in i hagen, de var 3st med 4 hundar så vi snabbrastade oss och sen gick vi hem!! De har blivit populär den hagen, försökte filma den idag men ni ser bara den ena halva



Nu har jag tänt en brasa och tilda ligger och myser och jag ska snart börja laga lite mat, Johan och hans vän ska börja med badrummet idag!!

Kommentarer
Postat av: Anki J

Åh, dessa tröga hundägare för det får man väl endå säga när du klart och tydligt både visar och säger att du inte vill att hundarna hälsar?

Oj, vad det blåste i micken hos er i dag ;)

Kram

2009-10-22 @ 01:31:41
URL: http://www.jankils.se
Postat av: Martina

Theo har gjort utfall mot staketet hemma hos er när man går förbi med hundarna. Nu sist böjde jag mig över stakettet och morrade -"Tyyyyst Theo!" han stannade, tystande och tittade på mig med gigantiska ögon. -"Duuuuktig Theo" sa jag och gick vidare. Han satt kvar och bara tittade efter oss. Sen dess har jag inte sett han vid staketet :-)

Hoppas det var OK!!?

2009-10-22 @ 21:07:27
URL: http://martinamedflock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0