Vi vann

Världens galnaste hund tävlingen, inget agilitytävlingen! Haha!

Så här mörkt var det ute när vi körde till Skurup
05:15 ringde väckarklockan!


Trött och förväntansfull jag hade ingen aning om vad jag hade att vänta mig :)

Bana 1(agility) Bana 2(Hopp)

Jaha och nu vill ni väl veta hur det gick!
Tilda
Hopp klass 1: Disk hon sprang överallt där hon inte skulle springa, hon hade jätte skoj (kommentar från Sussanna - hon var snabb iallfall :)
Agility klass 1: här hittade jag inte korgen att lägga belöningen i så eftersom jag var först ut så la jag den på gräsmattan efter målet, så efter typ 5 hindret sprang tilda till bollen och skulle leka, lite lättare att hantera henne i denna banan men fortfarande alldeles för mycket bus!

Theo
Hopp klass 1: Han var lite svår att få kontakt med sprang lite omvägar för att kolla på alla andra och hittade även en domare mitt på banan. 10 fel och lite tidsfel
Agility klass 1: fortfarande lite svårkontaktad men han fixade slalomet, 5 fel för att han sprang runt en tunnel och tog en omväg sen lite tidsfel.

Hur ska jag få theo mer fokuserad? jag vet att han är inne i en lite tråkig period och det gäller ju allt, får hoppas det släpper snart.
ur ska jag tygla tildas energi o glädje? idag hadejag som sagt boll med rep som belöning kanske blev det för mycket, brukar använda godis!


Kommentarer
Postat av: tina

trodde du menade att ni vann ju när jag läste rubriken.

2010-04-02 @ 19:25:37
Postat av: Madde

Ja bara undrade om ni skulle göra något speciellt nu över påsk :D kl 15,00 börjar kalaset :D

2010-04-02 @ 20:51:19
URL: http://wilma07.blogg.se/
Postat av: Martina

Vad fin tävling! Bra matta på hela banan.



Vad bra att ni hade kul iaf! ;-)



Boll brukar inte vara bra belöning för er "fartig" hund. Testa en godisbelöning som hon kan slicka på. Typ ost eller leverpastej på tub. slickandet lugnar!



Till Adonis som kan vara ganska "trög" använder jag boll och köttbullar (som jag kastar iväg) för att få mer fart.

2010-04-03 @ 20:44:29
URL: http://martinamedflock.blogg.se/
Postat av: Lotte

Jag tyckte att det såg bra ut! Tilda verkar vara ett riktigt yrväder =). Lägg krutet på slutet - Min Cavalierer tycker om att rusa fram till lådan med leksaker på slutet där jag istället har stoppat ner en burk med godis (de hinner ju oftast före mig dit). Med Zac har jag jobbat att lek och bus efter målgång - han skall tycka att det är kul att jobba med mig =)

Du får testa dig fram till vad som passar er... Ses vi i Lund/Höör?

Kram, kram!

2010-04-03 @ 22:31:21
URL: http://www.toktassar.se
Postat av: Susanna

Hej! Jag tycker du ska fortsätta med leksak när det gäller Tilda. Ju mer fart och glädje desto bättre, det kan inte bli för mycket. Zorro är supertaggad innan start och jag använder leksak för att få honom ännu mer laddad;). Det kommer säkert att gå jättebra med Tilda, det är inte så lätt första gången man tävlar.

2010-04-04 @ 07:40:41
URL: http://www.gizmozorro.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0