tung dag

Redan igår kände jag av halsontet, köpte hem tabletter för att slippa ha så ont och imorse vaknade jag förkyld med ett tungt huvud. Men idag var vår sista agilitytävling på ett bra tag så jag var ju bara "tvungen" att åka. Nu i efterhand hade jag lika gärna kunnat stanna hemma!!
Ok väder fast det började regna lite i slutet!

Theo:
agility: en bana men några svårigheter men Theo var helt upp i dofter, det luktade såååå gott i gräset, något jag aldrig har märkt att han gjort innan, men han var helt galen i dofterna! Diskad
hopp: lite bättre med näsan här men slalom gick inte alls, såg att det låg kanintollar runt slalomet så jag anar att det var det som luktade sååå gott!! 5 fel

Idag körde dem klasserna i storleksklass så tilda fick sitta o vänta i bilen jätte länge! Tror inte det är så bra för tilda för hon blir lite för taggad av att vänta så länge!

Tilda:
agility: jisses vad snabb o vilken energi, hon var överallt!! tvekade på gungan idag :(
hopp: mycket bra fart men 5 fel i slalom då tom tilda dök ner med näsan i gräset men annars gick det undan och övrigt mycket nöjd med henne där!

Stort grattis till Roger med Assar som åter stog överst på pallen o tog 3:e pinnen i hoppklassen och nu ser vi inte honom mer i klass 1 hopp!!



 tänk när hon var såå liten?!!

Efter tävlingen körde jag inom babyringen och bad om att få kolla i brios katalog för barnvagnarna 2011 men eftersom det inte var några jätte ändringar och den färgen vi hade bestämt oss för utgår 2011 så passar vi nu på att köpa hem 2010 års modell som reas ut :)
Får passa på när det är lite rea :)

Har ätit o gått med hundarna så nu väntar en dusch sen blir det panodil och soffan resten av kvällen! Får hoppas jag e piggare imorgon!

Nu tar vi en paus från agility och återkommer gör vi förhoppningsvis till våren, pigga och starka!!

Kommentarer
Postat av: tina

Theo och Tilda har ju varit jätte duktiga de senaste tävlingarna. så nu förtjänar de lite vila. ( och du också ) Krya på dig. Du måste bli frisk till tisdag. ( jag måste föresten iväg lite tidigare. typ 16.30. men du kanske hade tänkt åka hem tills johan kommer hem ändå?

2010-08-29 @ 19:25:08
URL: http://tiro.blogg.se/
Postat av: Anki J

Det är inte alltid hundarna är som man vill men du har endå världens goaste o duktigaste små cavvisar <3

Krya på dig! Har hört att det är många som tydligen är förkylda nu. Höstförkylningarna börjar visst tidigt i år...

Kramiz

2010-08-30 @ 01:41:46
URL: http://www.jankils.se
Postat av: tina

den bilden är såå söt på dem!

2010-09-03 @ 10:43:48
URL: http://tiro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0