lööööp

Katty har nu börjat löpa! Vi hade bokat tid för kastrering den 4 mars men idag ringde jag en annan veterinär då detta är ohållbart med en löpande katt hemma så imorgon ska hon in och kastreras. Vi slutade med p-piller i höstas för vi då hade planerat att para henne igen men hon tog uppehåll från löpet hela vintern och nu har vi bestämt för att inte ta fler kattungar på henne då vi inte tycker hon är ett ordentligt exemplar. Så nu håller vi tummar och tår imorgon för att allt ska gå bra, sen är hela ligan kastrerade här hemma! Alltid lika nervöst när djuren ska sövas! Skönt att jag är ledig på onsdag så kan jag hålla koll på henne!

Strax ska jag åka till jobbet tar kanelbullar och tårta med mig ska bjuda Johan på jobb! Blev ganska mycket tårta över tom så att vi fick slänga lite igår! Synd när tårtan var så god!

Gick en runda på 1 timme med hundarna idag och tildas lösträning börjar släppa rejält nu, vågar inte ropa hej ännu men de senaste gångerna hon gått löst har gått riktigt bra! Duktig tjej, kan det vara lite kastrering som gjort att hon lyssnar lättare? Hon är duktig på att ta kontakt med mig hela tiden + att hon håller sig inom rimligt avstånd. Meningen är ju att hon ska kunna få springa av sig när hon är lös!


Kommentarer
Postat av: tina

Jag försökte kolla på när jag kunde komma, men kom inte ihåg mitt schema, så jag ska kolla det när jag kommer hem igen. varannan fredag va du ledig va? vilket betyder att du är ledig denna fredagen? så jag vet hur jag ska kolla!

2010-02-15 @ 20:17:03
URL: http://tiro.blogg.se/
Postat av: Anki J

Vilket härligt kort på Tildan!

Tjejerna skickar nospusar till henne... :D

2010-02-16 @ 02:00:53
URL: http://www.jankils.se
Postat av: pappa

Alla kastrerade? även Johan? Får han med specialmat?

2010-02-17 @ 10:09:23
Postat av: Kikki

Pappa: Klart johan får specialmat :) men han är inte kastrerad....än iallafall!!

Han lyssnar bra och skvätter inte :)

2010-02-17 @ 12:34:54
URL: http://theotilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0