Lund off 8 maj

Har inte bloggat på ett tag!
Men som sagt i lördags var vi iväg på tävling igen off i Lund.
Tilda var först ut i hoppbanan och mitt mål med henne var att hålla kvar henne på banan och det lyckades vi ju inte riktigt med, efter 4 hinder sprang hon iväg MEN hon kom tillbaka när jag kallade dock tog hon långhoppet från fel håll = disk, resten av loppet gjorde hon felfritt, jätte synd!
Theos tur i hopp, jätte fint lopp men efter slalom gjorde många framförbyten men det fixar jag aldrig med dem de är aldrig så säkra i slalom på tävlingar att jag vågar gå framför så jag satsade på ett bakombyte efter hindret som kom efter slalomet, lite dumt för theo fortsatte sen rakt fram mot en tunnel som stod perfekt = disk!

I agilityklassen så var slalomet på en låååång raktsträcka många som hade problem med att få in hunden i slalomet när man kommit upp i fart, så även vi. Tilda tvärbromsade sen vek hon tvärtav och sprang upp på balansen som stod längst med slalomet(många hundar gjorde så konstigt nog) resten av loppet helt ok för tilda = framsteg!
Theo var sist ut och jag tror han var trött + att hunden innan han kissade på banan så allt luktade väldigt gott och nosen gick högt i vädret, vi kämpade på men theo ville inte riktigt!

Så lördagen bjöd på 4 diskningar :( dock så var nog theos ena disk mitt fel för jag stod väldigt fel han såg ju inte mig alls bakom hindret. Tilda disk var ju lite bättre eftersom hon nu fullföljde sina banor :)
Hässleholm den 22 maj, får hoppas det bjuds på lite varmare väder då!


Oh vet ni vad vi gjorde igår, bokade biljetter till Sex and the city 2 den 28 maj :) så jäkla skoj, jag jenny, elin, tina o bella först ska vi ut o äta tillsammans alla i höga klackar :)

Kommentarer
Postat av: tina

i gbg kan man boak till den 27 maj. men jag kommer ju hit så sent då så det hinner jag nog inte. Tyvärr har jag ju min biocheck hemma så jag kan ju inte boka med den nu...=( på söndag? vad händer då?? ............eller aha, nu tror jag jag vet...hihi

2010-05-14 @ 11:20:36
URL: http://tiro.blogg.se/
Postat av: Christine

Svar: nej han är en blandras cavalier / cocker.

/ kram

2010-05-14 @ 19:44:25
URL: http://glorifiera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0