v. 37 36+4

Du är på dag 257 av 280. (91,8%).

 
Du är i vecka 37.
Du har gått 36 fulla veckor och 4 fulla dagar (v36+4).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Fre 17 dec 2010
Du har 23 dagar kvar till beräknad förlossning.


 har fått en rand längst magen nu

rejäl kula nu :)

23 dagar kvar, herregud det är ju ingenting fast det kan ju blir 23+14dagar!!
Var hos bm igår och nu ligger han fixerad med huvudet som de säger! Sf måttet hade ökat rejält så nu låg han uppe på normalkurvan(=3.5kg bebis) Mitt blodtryck var ok för dagen och bm tyckte det var bra att jag snart slutar jobba. Jobbar bara imorgon och tisdag och torsdag nästa vecka sen är det slutjobbat på ett tag, ska bli riktigt skönt, är tungt och jobbigt att jobba hela dagarna nu! Hon tog även urinprov och stick i fingret och värderna var bra! Har gått upp 11kg nu och nu känner jag mig lite svullen speciellt om fötter och ben! Sover riktigt dåligt om nätterna, inte bekvämt att ligga på nått sätt! MEN nu är det inte långt kvar och jag njuter av varenda stund jag får vara gravid! Så lyckligt lottad man är!!

Idag tog jag en liten tupplur på soffan innan johan kom hem, var riktigt skönt, har annars ganska svårt för att varva ner när jag går hemma, finns så mycket man kan hitta på :) Gick en runda med vovvarna i skogen idag på 1 timme, det kändes i ryggen sen! Men skönt väder var det och vovvarna blev trötta och fulla med snöbollar

   

Ska klippa ner tassarna helt på dem på fredag! Theo haltar fram halva rundan annars, han får så ont i tassarna när det bildas snöbollar! dessutom saltas det aldrig här ute så det gör inget att jag rakar dem mellan trampdynorna!

I helgen ska vi åka upp till tina o patrik och på söndag ska vi gå på julmarknaden på liseberg ska bli mysigt, hoppas bara inget snöoväder drar in så vi inte kan köra upp! Vi har aldrig varit o hälsa på hemma hos tina o patrik!


Nu till en liten gissa tävling! Då jag lyckades gissa rätt på datum (tror jag det var) när jenny väntade maja så kör vi samma här!

Gissa datum, tid, vikt och längd på lilleman när han föds!


Nu blir det soffan med julmust och skumtomtar :)

Kommentarer
Postat av: tina

jag hoppas verkligen att ni kommer upp.



min gissning. ( eller kanske mer förhoppning )

16 dec 04.35

50 cm

3483kg

2010-11-25 @ 12:52:08
URL: http://tiro.blogg.se/
Postat av: Mamma

Förutom tiden, så gissade jag på samma dag, längd och vikten hade jag 3450, så jag klämmer till med tiden 5.35

2010-11-25 @ 14:34:35
Postat av: Susanna

24/12 kl 06.36. 51 cm, 3560g.



Vad använder du för något för att raka bort håret mellan tramdynorna på vovvarna?

2010-11-25 @ 17:49:30
URL: http://www.gizmozorro.cybersite.se
Postat av: ItaKnattoLego

Hej!

Vilken fin matte-mage.

Och vilka fina hundar!

Nästan precis som vi.

Men vår matte har inget spännande i sin mage.



Får man gissa när man är nybesökare på sidan?

Bäbis kommer på Lucianatten, väger 2850 och är 48 cm.

Vi hälsar på igen!

/Ita och cavalierpojkarna Knatten o Lego.

2010-11-25 @ 20:10:24
URL: http://knattolego.blogspot.com
Postat av: Jennys mamma

Hej svejs! Så lustigt, jag ska också till Göteborg den här helgen, med en kompis...vi kommer att gå på julmarknaden fredag eller lördag...söndagen åker vi hem igen...ska bli mysigt!! Nu till gissandet: Jag tror det blir en liten stjärngosse som kommer kl 17.56(den 13 såklart) och väger 3.750g...så de så!! som Molly brukar säga...fin mage du har...kram till er från Helen

2010-11-25 @ 20:54:25
Postat av: Susanna

Ja, det är till mig du ska skicka resultaten.

2010-11-25 @ 21:33:38
URL: http://www.gizmozorro.cybersite.se
Postat av: Anki J

Oj,sån fin kula du har fått<3

I veckan har jag klippt ner pälsen på tjejernas tassar. En del av dem hade rejält mycket och tog så mycket jag kunde under tassana med + att klorna blev klippta. Märktes i dag när vi var i skogen för ingen fick några irriterande snöbollar som skavde o de blev inte så blöta heller.



Här är min gissning:

Lilleman gör entré den uträknade dagen den 17/12 på natten kl. 23.32. Vikt 3653g o 49 cm lång

Kram

2010-11-26 @ 02:46:20
URL: http://www.jankils.se
Postat av: Jenny

Min gissning: 22 december (fast har egentligen en stark känsla av 27 men det känns synd om dig att gå över 10 dagar så vi kör på 22)

Tid: 20.05

Vikt: 3540 g

Längd: 50 cm

2010-11-26 @ 21:46:34
URL: http://Majaochjag.blogspot.com
Postat av: Moa

Jag tror att kusinen kommer den 18:e kl: 03.16 och han kommer nog väga 3485g och vara 50 cm lång.

Jag längtar såååå efter min lille kusin!!

2010-11-26 @ 23:36:50
URL: http://moa.clippern.se
Postat av: tinaina

ja tittar faktiskt på elias födelsedag, alltså 19 december 19.34 och han kommer väga 3645 och vara 50 lång. Många som chansar på 50 :), spännande och se. Tänk vad tiden gått fort, känns ju som det var i går vi satt i bilen och du berättade den underbara nyheten....Så glad för din, johan och alla djurens skull....

2010-11-28 @ 11:41:16
Postat av: Lottie

Hej!

Har så dåliga erfarenheter av det där med att gå över tiden... man siktar in sig på ett datum och om bebisen kommer innan eller efter så är man inte förberedd eller så är man så färdig med att "värpa" att man tror att man kommer att få göra det resten av sitt liv...



Men gissar på den 20/12, kl 15.15 - 52 lång och 3640g.

Jättefin mage! jag fick också en rand och sökte på nätet om den (nigra rand). Det finns tydligen forskning på att den kommer när man har blivit insulinresistent (i o m graviditenen = diabetes light-light). Ta det lugnt med sockret alltså ;). Annars är det inget som du behöver tänka på. Randen bleknar efter förlosningen och försvinner förhoppningsvis - min fanns kvar tills några månader efter förlossningen).



Håller tummarna för att jag har fel och att han kommer den dagen som ni har blivit lovade!



Kram och lycka till om vi inte hörs innan!

Lottie

2010-11-29 @ 15:21:40
URL: http://www.toktassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0