Glukosbelastning



Idag var det dags för glukosbelastingen. Ingen mat efter 12.00 inatt och jag skulle vara där kl 8 på morgonen, redan jätte hungrig när jag vaknade. Kom dit och fick en drink med massa socker i, gick ner ganska lätt sen kom illamåendet som ett brev på posten. Att jag sedan knappt sovit inatt gjorde inte saken bättre. Tilda fick för sig att hon skulle ut o kissa 2 gånger inatt, första gången kl 01 och sen började hon vid 3 igen men jag ignorerade henne försökte med det till kl var 6 då gav jag upp och gick ut igen.....

Sen satt man i väntrummet och skulle vänta i 2 timmar innan det var min tur att ta stick i fingret för att kolla om man har risk för graviditetsdiabetes och det var ingen fara. Hb värde tror jag det kallas kollade dem även och det låg på 135 så inga järntabletter behövs :)

Fick under de 2 timmar även komma in på vanligt bm besök, hon mätte magen och lyssnade på hjärtljuden o tog blodtryck. Blodtrycket var ok denna gången! Skönt!
Hjärtat fick vi inte lyssnat på så jätte mycket då bebis nog fått en sockerkick av drinken för han bara for runder i magen hela tiden :) han var helt vild i magen ett par timmar!! Men det lilla vi fick lyssna så låg det på 145 slag i min och lät bra!
När de mätte magen så låg jag precis under normalkurvan! Idag vägde hon mig oxå och vågen visade +4kg. Nästa gång är om 3 veckor.
När jag kom hem var jag så trött o illamående att jag däckade på soffan och blev lite sen till jobbet :( Men johan(jobb) visste om att jag kunde bli sen!

Imorgon är jag ledig och hoppas på att regnet håller sig borta då ska vovvarna o jag ta en lååångrunda och sen ska jag försöka hinna putsa fönsterna utvändigt för att sen handla lite höstblommor!

Kommentarer
Postat av: Madde

så skönt att allt gick bra :)

2010-09-22 @ 08:36:16
URL: http://wilma07.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag fick kämpa för att få i mig den äckliga sockerlösningen!! :-( O sen mådde jag oxå pyton! Jag skulle jobbat efteråt men fick ringa o sjukamnäla mig, var var så kass!

Viljah blev oxå helt sjövild av det!

SKÖNT att det gick bra iaf :-)

2010-09-22 @ 12:56:51
Postat av: Mia

Usch, det är nog inge vidare det där med glukosbelastning. Skönt att det gick bra i alla fall och fina värden är ju hur bra som helst, gläds med er!! Njut nu och unna dig själv att ta det lugnt!

Lady hälsar att det är ju klart att vi B&T-cavalierer har skönaste stilen, eller hur Tilda? :)

Kramar o nospussar!

2010-09-22 @ 15:06:33
URL: http://swimmia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0