Ledig onsdag...

Och vilket super väder jag fick :) hihi!!
Idag har jag pysslat lite i trädgården som typ att sola :) nej bara lite. Har joggat idag med var dock lite för varmt för det!Sen har jag satt upp torkvindan eller vad det heter, vattnar lite överallt myst med vovvarna som nästan hellre är inomhus idag.
Ikväll ska vi till dösjebro o fira johans pappa, det blir grillat :) Mums!!

Igår började jag och tilda på valpkurs och gissa vad där var...en rubytik  som är 1 mån. äldre än tilda, de fann varandra direkt och vi båda mattar vi jobba med att hålla dem isär :)
När kursen var slut så fick valparna leka med varandra i tildas grupp var där 2 andra hundar med hon ville bara leka med molly som cavalierer hette.

Till nästa vecka har vi i läxa att träna sitt och ligg kvar. Vi måste hårdträna för vi kan inte ens ligg :) Men man ska bara kunna gå ett steg ifrån och sitter hon så kan hon nästa det!
Sen fick vi en teoretisk läxa med och den var - kontrollera hur många gånger om dagen du säger Nej till din valp!

hon var iallfall jätte duktig tyckte jag förutom allt bus i kroppen hon hade, hoppade och skuttade som en kanin i kopplet men sen går vi ju inte sådär jätte mycket i koppel heller.
Vi tränade på namnet igår under kursen och där tyckte jag hon var duktig!!

Ni skulle dock sett theo igår när jag stod och förberede träningsväska inför kursen han trodde ju det var han som skulle få åka och träna. han var överlycklig sen blev han sååå ledsen när vi åkte utan honom!!
Tänkte köra en rallybana med honom idag men det är för varmt!!

Nu ska jag ut o flytta vattenspridaren!!

Kommentarer
Postat av: catrin

Ja de va riktigt fint väder idag! Skönt de! :)

2008-07-02 @ 22:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0