Tildas 3:e kurs

Igårkväll var det åter dags att åka till storegård i lödde för tildas kurs.
Denna gången var det mycket inkallning vi tränade och det gick väldigt bra! Vi svårade tom till det genom att lägga ut godis och när hunden stod o åt skulle vi kalla in. inte alla gånger det funkade så bra :)
Vi tränade även kontakt genom att gå och möta andra hundar! Gick suveränt!

När de skulle få leka efter kursen idag så vill inte tilda. Den andra cavaliertiken är mindre men 1 mån äldre men hon bara tryckte ner tilda hela tiden, den tyckte inte tilda om så vi fick bryta henne.'
Veckans läxa är bakläxa för min del har helt glömt bort att vi skulle ta tempen på hunden 3 gpnger för att veta deras normaltemp
sen den nya läxan är en början på fot. Klicka kontakt när de går 1-2 steg bredvid mig och att skriva ner 5 saker som stressar upp min hund och 5 aktiviteter som tränar hjärnan!

Idag ska vi till din veterinär i helsingborg till torkel falk. hans ska lyssa på hjärtan och Theo ska få ett hjärtintyg eftersom han blev 2 i maj!

Nu ska jag snart skölja ur min färg i håret o plocka fram frukost, Johan fick sovmorgon idag med. Varför väcker tilda alltid mig om morgnarna??

ha e bra dag allihopa!

Kommentarer
Postat av: syster tina

ursäkta? vad är det jag läser om att skölja ur färgen? Du får INTE färga håret själv!!!!

2008-07-16 @ 21:25:23
Postat av: Kikki

Jag vet lillasyster men det såg förskräckligt ut med utväxten!!

2008-07-17 @ 15:15:28
URL: http://theotilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0