Viltspår!

Idag begav vi oss till kopparhatten/skäralid uppe på söderåsens nationalpark. Vi skulle träffa kursdeltagarna från vår vardagslydnadskurs för att få träna lite spår!
Vi fick träffa en instruktör som kunde mycket och han hade redan lagt ut några viltspår i skogen. I slutet av spåret låg en hjortklöv, lite läskig men den måste ha luktat gott för Tilda var kanonduktig på att leta upp den :)
Riktigt skoj att se dem spåra eftersom de aldrig gjort det innan, att de fattar direkt?!!
Johan var iväg och gick i skogen med Theo men jag kallade tillbaka honom så Theo oxå kunde få testa(är ju inte hans kurs egentligen) Och han lyckades oxå hitta en klöv men han tyckte där var många goda dofter så han var inte lika snabb.
Johan testade även på att spåra med tilda, o de lyckades så bra!
Sen grillade vi allihopa!! Mums!
Så kul att Theo fick följa med han var jätte duktig förutom när han ska försvara godispåsen!! Men han hälsade bra på många hundar utan några utbrott :)

Sen körde vi hemåt med 2 trötta vovvar,
Jag o johan STORstäda min bil inför kommande försäljning!Vovvarna var ute i trädgården så gissa om de är trötta nu :)

ska lägga ut annons på bilen ikväll!
Japp har "köpt" ny bil, men den kommer inte från i nov/dec. En silvergrå bmw 320 touring -01-
Längtar!!

Nu ska vi göra lite varma mackor ikväll blir den beckfilm i soffan i källaren!!


Kommentarer
Postat av: Catrin

Ja löshår är en bra uppfinning! Jag vill ha lång hår när jag ska gifta mej.. men i och med det lär dröja så hinner jag väl klippa mig och låta det växa ut ett antal gånger tills dess! =) Så jag ska nog klippa mej... om jag vågar...!? Får se! =)Jag tycker dock att du passar mycket bättre i kort än långt! Men har man inte haft långt på länge är det kul att ha det ett tag! Ha det bra! Nu ska jag se på idol! Kramis

2008-09-23 @ 19:56:53
URL: http://cathe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0