Resultat söderåsens bk 15 aug

Ja igår var det då dags för theo och min debut på officiell agilitytävling.
Det regnade genom hela dagen, blött var allt och tillslut blev det ganska halt och geggigt!
Vi var på plats i tid och theos humör var på topp :)
Det var en rolig bana med bakombyte innan en tunnel och det var vi ju tränat endel :)
Vi startade som nr 3 i agilityklass 1
Theo hoppade ur slalomet i mitten och sen tillbaka igen = 5 fel
Sen missade han gungan han trodde nog det var balansen för han for upp och sen flög han över den = 5 fel
I mål kom vi på tiden 53.84, referenstiden var satt till 54s. Det blev en 12 plats av 23 startande och 7 diskningar.

Se dröjde det länge inna det var dags för hoppklass 1, det var kallt som attans att bara sitta still och blöt, theo hade det iallfall torrt i sin bur!
I hoppklassen hade vi startnr 21 men det var många strykningar  och totalt hoppade bara 19 st.
Där kom vi på en 11 plats, totalt 3 diskningar
Vi fick 5 fel i slalom sen fixade theo allt annat förutom att han tog ut svängarna lite väl och det gick ganska sakta, vet inte om han tröttnat på att bara ligga i buren eller om det var för det var halt!
Referenstiden var 41sek och vi kom in på 48.46 och totalt fel blev 12.46.

Målet för vår dag var att inte diska oss och det lyckades vi med så vi är störtnöjda!!

Då jag åkte själv blev det inga bilder idag!!


Uppdatering:
När jag kom till jobb idag låg där present till mig och theo jag fick CHOKLAD och theo fick ett STORT ÄLGBEN!!!
TACK TACK TACK TACK TACK!!

Kommentarer
Postat av: Leia, Lady & Co

Riktigt bra jobbat Theo och Kikki!!! Inte illa för första gången :-D Kramar från oss

2009-08-16 @ 12:21:01
URL: http://swimmia.blogspot.com
Postat av: syster T

duktiga theo....och syster

2009-08-16 @ 12:51:11
Postat av: Catrin

Duktiga ni är! Kram

2009-08-16 @ 13:44:57
URL: http://cathe.blogg.se/
Postat av: Jessika

hihi. Vi fick ju gratulera ordentligt!! hoppas chokladen var god o att Theo blir glad för älgbenet.

2009-08-16 @ 16:22:59
URL: http://tuffinghund.blogspot.com
Postat av: Anonym

Så duktiga ni är!!

Grattis :)



Vet inte när jag själv ska bege mig ut på banan med Nanzie.. dröjer nog ett tag tror jag..



Mvh

Julia

2009-08-16 @ 21:26:36
Postat av: Anki J.

Så duktiga ni är och så bra att ni klarade det du hade tänky innan, att inte bli diskade. Så typiskt att det skulle vara en sådan regndag på er första tävling. Ni kommer säkert att forts att finnas på resultat tavlerna;)

Kram

2009-08-17 @ 00:21:47
URL: http://www.jankils.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0