Skurups bk

Ojoj vad trött jag e i huvudet av denna blåsten idag! Fick sova till 9 vaknade då och upptäckte att det blåste ju halv storm ute.... Theo som älskar när det blåser och stänger öronen och slänger sig efter allt som rör sig i vinden.
Vi hade planerat in en agilitytävling idag i Skurup....Min första tanke - Är detta lönt?
Min andra tanke - Det kanske blåser mindre i Skurup??

Vi tog bilen ner till skurups bk och upptäckte att det blåste absolut inte mindre där nästan mer........
Me väl där nere så fick jag ju ta tag i saken, vi har nr 14 av trettionånting i agilityklass 1, en riktigt rolig bana.
Väldigt många hundar sprang inte genom däcket utan bara inom ramen och däcket var hinder nr 2, likså gjorde ju Theo :) försökte hejda honom efteråt för att ta om det men hant inte då han redan var uppe på hinder nr 3 A:et så vi fortsatte = diskning, resten av loppet flöt på bra Theo klarade slalom och gungan fixade ha även snyggt! :) wiiiiii

Sen var det dax för hoppklass 1 och där hade vi nästsistastarten, väldigt klurig start och alla testade olika sätt.
Sätter jag tänkte göra funkade på Theo förutom att jag fick säga varsågo typ 5 gånger sen flöt halva banan på tills han rev ett hinder och sen fortsatte vi och han tog däcket :) wiii så gla jag blev sen stack theo utanförbanan ...... = diskning!!

Dagens summering: Nått som jag redan vet Theo i blåst går ej ihop, han stressar så. Tränar mer effektivt på starter ska vi göra och försöker träna mer på olika däck ( vilket är svårt för den vi har hemma har ingen ram och den på vår bk ser inte ut som alla andras bk???
Har kommit fram till att ha theo i bur hela tiden är bäst för då vilar han upp sig samtidigt så sätter jag öppningen på buren så att han kan se de andra tävla och jag tror det triggar honom lite. Tar ut honom ur buren när det är ca 10 före mig går och kissar tränar lite trix och kontakt sen ut på banan!!

Jaja bättre lycka nästa gång som man säger men huvudsakern är iallfall att vi har så skoj vi bara kan ha! Theo o Jag!!

 TossTheo

Kommentarer
Postat av: Anki J.

Usch, inte lätt när det blåser på det viset och då ha en hund som älskar när det viner om öronen och löv som fladdrar förbi. Men det är bara att ta nya tag tills nästa tävling. Lycka till!

2009-08-31 @ 00:27:07
URL: http://www.jankils.se
Postat av: Susanna

Det går säkert bättre nästa gång. Det viktigaste var ju att ni hade roligt.

Lycka till på nästa tävling.

2009-08-31 @ 07:50:04
URL: http://www.gizmozorro.cybersite.se
Postat av: Madde & Wilma

Vi kommer och hejjar på er nästa gång =)

2009-08-31 @ 09:30:18
URL: http://wilma07.blogg.se/
Postat av: Lottie

Hejsan!

Låter som om ni har haft en toppen dag S. Blåser det ute så stormar det på Skurups BK =).



Däcket kan vara lurigt eftersom det ser ut på olika sätt överallt. Åk gärna runt och testa olika däck. Vi har ett i vår trädgård som du kan få testa ; )



Hur gick det i dag? Kunde ni tävla eller haltar han fortfarande?

Håller tummarna för er framöver!

Kram Lottie med flock

2009-09-06 @ 22:06:51
URL: http://www.toktassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0