Nytt i vår samling

Jessika på jobb beställde hem ett aktiveringspel som vi inte annars har hemma jag tyckte det såg så roligt ut så att jag beställde ett till mina med!!

Alla spelen vi har är från Nina ottoson

Detta kom matte hem med idag!

Ett spännande och aktiverande spel för dig och din hund

 

Hunden ska leta godis genom att flytta klossar åt fyra olika håll, klossen kan endast lyftas upp vid slutet av varje bana, under varje kloss finns en fördjupning där godis kan gömmas...

 

Idén …

…  med DogFinder är förstås att du och din hund ska ha en trivsam och rolig stund ihop. Hunden ska lära sig leta efter godis genom att flytta klossar med tass eller nos åt fyra olika håll, klossen kan endast lyftas upp vid slutet av varje bana, under klossarna finns fördjupningar där godis kan gömmas. I varje bana kan 1 eller 2 klossar placeras. Lär hunden förstå orden t ex: vänta, varsågod, backa, apport, sitt mm samtidigt som ni spelar. Stärker din relation med din hund.  Du visar. Hunden/katten tittar, lyssnar och lär. Beröm när den gör rätt. Tillsammans har ni roligt! 

  

Sedan innan har vi
dog spinny
dog smart
dog tornado
dog brick




Kommentarer
Postat av: Anki J.

Kul att se hur duktiga de är men Tilda har haft en duktig läromästare i Theo

Vi har bara ett spel och tyvärr tar jag fram det alltför sällan

2009-11-18 @ 01:32:47
URL: http://www.jankils.se
Postat av: Cavvetjejernas matte

Kul spel! Mina har ett Dogsmart i trä.

2009-11-18 @ 22:06:43
URL: http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se
Postat av: Cavvetjejernas matte

Kul spel!

Mina har ett Dogsmart i trä.

2009-11-18 @ 22:07:30
URL: http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0