Vår kisar!!

Nu på kvällarna när det är kallt ute och vi eldar inne kommer katterna fram de tycker om när det blir varmt o gott inne.

Katty är extra kelen nu med löpet på g.

Katty strax över 2 år. Vi tog hand om henne för 1 år sedan. Ska nu para henne för andra gången och hoppas på lika fina och mysiga kattungar denna gången!






Goa Gustav!!
Snygg herre på 4 1/2 år, vår första gemensamma katt!



Sessan
charmig 3 åring som vi tog hand om, vi hade redan 2 katter men vi tog oss an henne ändå, trångt blev det i lägenheten, hon trivs verkligen som en utekatt om dagarna!



Osså vår Casper som är i katthimlen, skulle blivit 3 i dec men dog tyvärr i nov förra året, Han är otroligt saknad!!



Kommentarer
Postat av: Catrin

Vart har det flyttat då?

2009-10-24 @ 13:05:07
URL: http://cathe.blogg.se/
Postat av: Martina

Fiiina bilder på tigrarna! :-)



TACK!!! :-)

Det e såååå skönt att det är gjort, och mega kul att det gick så bra! :-D



Ja, det finns regler för beröm i lydnad.

I lydnadsklass 1 och 2 får man klappa om hunden lite mellan momenten, men i de andra klasserna kan man få tillsägelse och dåligt helhetsbetyg om man berömmer och klappar om mellan, man kan till och med bli nollad!



De flesta hundarna få ett kort "-Braaaa" och en klapp bara i lydnadsklass 1. Man ska vara som en robot i momenten, men jag tycker man ska klappa om och berömma sin hund ordentligt mellan! Men det är väldigt olika från domare till domare. En del tycker om att se att man är positiv, men del tycker inte alls om det!



Jag tjoa och klappa händerna, sprang iväg en liten bit, satte mig ner och pussades med Adonis. Hade det varit en officiell tävling hade jag fått en tillsägelse, jag överdrev idag, men iom att det var klubbtävling och debut för vår del så ville jag göra det positivt för Adonis, och vad spela det för roll på en inoff tävling? Men det var 4st som påpekade det + tävlingledaren. Domaren tyckte det var bra iaf o gav oss 10 poäng på helheten! ;-D



Lydnad är VÄLDIGT militäriskt!

Det är mycket det som gör lydnaden till en stor utmaning! :-)

2009-10-24 @ 20:00:07
URL: http://martinamedflock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0