Härliga syster

Idag gick vi upp halv 9, gav vovvarna frukost och klädde mig själv sen så tog vi bilen till syster. Först gick jag igenom tinas sopsäck med kläder och fick med mig hem väldigt mycket "nya" kläder

Tack tack snälla snälla Tina!!


Efter det färgade hon min utväxt och sedan upptäckte tina att hennes knäckebröd var slut så vi fick bege oss på en promenad ner till stan! Solen lyste men kallt var det och nere i stan blåste det som vanligt! Theo o tilda tyckte det var mycket spännande de är ju inte direkt några stadsvovvarna :)


 Här väntar vi på tina som är inne och handlar lite mat!

 Här väntar vi på tina som ska lösa in sina vinstlotter!

Det blåste som sagt ....



Efter att vi varit på promenad i ca 2 1/2 timme tror jag det blev så bjöd tina på lunch hemma, ärtsoppa! Sedan begav vi oss hemmåt

Två mycket trötta vovvar i bilen på vägen hem!!



Ikväll får vovvarna stanna hemma o vakta huset vi ska till dösjebro och bli bjudna på middag! Tilda är i höglöp och de har ju 2 fina hanhundar ;)

Kommentarer
Postat av: Martina

Ja, visst är det skit att ha så dåliga nerver?!!



O lydnad är värre än agility...!

Jag har tävlat i agility ett par gånger, o där kan man åka ifrån tävlingen skitnöjd trots att man blivit diskad. Farten o att man får heja på sin hund höjer upp agilityn.

Lydnaden är så militärisk, tyst och extremt petig :-)

Jag kommer att vara en av dom få som verkligen berömmer och klappar om sin hund rejält mellan momenten... ;-)



Det tog låååång tid innan Adonis hajade att en tyst stel matte är skitbra! Då gör man rätt. ;-)



Sjöarna:

3 hus ner efter blomstigen på höger sida svänger man ner så kommer man till stigen som går vid bäcken fram till 90 vägen.



Nu går jag det "stora hållet" eftersom jag har vagnen o Viljah med mig.

Då går jag välanvägen ner till vänstersvängen vid hästhagen. Precis efter svängen går en liten stig till höger. Mellan buskagen och ängen. Då kommer man till svanebackens grusväg som går fram till 90 vägen. Man får gå en liten bit på 90 vägen innan man kommer fram till hästhagarna på andra sidan.



Hänger du med?! :-D

2009-09-30 @ 18:04:41
URL: http://martinamedflock.blogg.se/
Postat av: systertina

tack själv för idag kära syster och theo tilda.

2009-09-30 @ 20:13:52
URL: http://tiro.blogg.se/
Postat av: Julia

Gillar verkligen den bilden där Tilda sitter och tittar på dig rätt in i kameran. Så söt hon är. Theo oxå såklart!! :)

2009-10-01 @ 21:52:17
URL: http://janzie.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0