Kikki testar



Idag fick vi in en kopia av "furmaster"på jobbet. Den ska ta bort all lös päls och även all den döda pälsen som sitter undertill utan att skada den fina pälsen!
Testade på theo då han inte har världens finaste päls och väldigt mycket.


 Sidan som inte är borstad

Sidan som är borstad :)

  

Ser ni skillnaden :)

Jag trodde att mer päls skulle trilla av men det tyder på att den pälsen som sitter där ska sitta där för att den är frisk!
Pälsen som trillade av var död, den var grå trist och helt dassig

 

Jag kammade bara över honom snabbt men jag tycker den var mycket bra, passar såväl till kort päls som till lång!!

Kommentarer
Postat av: jessika

oj vad han ser olycklig ut! haha. de tär lite samma blick som jag fick av tusse igår när hon fick stå i badkaret o vänta på att schampoot skulle ha sin effekt..

2009-09-15 @ 10:01:59
URL: http://tuffinghund.blogspot.com
Postat av: Anki J.

Hm, verkar som det där är något man borde inskaffa för att slippa en massa päls som flyger runt här dagligen...

Kram

2009-09-16 @ 00:19:08
URL: http://www.jankils.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0