Ojojoj

Vilken dålig bloggare jag har blivit......

På söndag ska vi tävla för sista gången på ett bra tag, blir på Oxie bk. Hoppas det blir bra väder, har varit så tråkigt väder de senaste gångerna!
Jag har inte tränat nått sen sista tävlingen, känns inte så motiverande i storm o regn och sen har tiden inte räckt till, vi får hoppas vovvarna e taggade som de varit på de senaste tävlingarna :)
Idag låg vi i sängen länge steg inte upp fråns strax efter 9 kom då på att det var sophämtning o vi har tagit in våra soptunnor så det var bara till att gå upp och ställa ut dem o nu hoppas jag de inte redan har tagit vår sida av gatan!

Känns inte som jag har gjort nått speciellt den senaste veckan mer än jobbat.... har tagit en extra lördag i helgen känns lite jobbigt men pengarna behöver man ju alltid! Speciellt alla bebisgrejor som ska inhandlas!


Häromvecka när lina o benny var här och hjälpte oss med uppfarten så gjorde jag o moa pizzor  

Graviditeten:

Du är på dag 168 av 280. (60%).

 
Du är i vecka 24.
Du har gått 23 fulla veckor och 6 fulla dagar (v23+6).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Fre 17 dec 2010
Du har 112 dagar kvar till beräknad förlossning.

60% har vi gått nu! Känns som veckorna går fort nu men samtidigt så är det 112 dagar kvar, det är ju ett bra tag ändå!
Igårmorse till frukosten såg jag reprise på en tv-serie som hette sjukhuset då var där en tjej som drabbats av en infektion i kroppen som fick föda sin flicka då i v.23 normalt sett hade man nog sagt vilken pyttebebis men är jag såg den så sa jag oj vilken stor bebis, kan inte riktigt fatta att jag har en så "stor" bebis i min lilla mage!
Här kan ni se det avsnittet runt 7 min och 11 min
Härommorgonen så vaknade jag vid 6 av hemska mardrömmar, har börjat drömma väldigt mycket och drömmer jag mardrömmar går det inte att somna om igen så jag låg vaken i sängen o då vaknade lilleman så i ca 1 timme låg jag o mös med honom, han hade nog morgongympa där inne för det var riktigt starka sparkar emellanåt och man såg magen röra på sig, sjukt mysigt!
Innan var har som mest aktiv på kvällarna men nu känns han mer aktiv på morgonen! På onsdags nästa vecka är det dags för första bm-besöket, sen rullar dem på med bara några veckor emellan.
Vissa nätter drabbas jag av kramper i vaderna, sjukt jobbigt att vakna av man får liksom lite panik!
Sen har jag ganska ont bak i vänster del av ryggen de senaste dagarna vet inte vad det beror på men kanske ett tecken på att jag ska ta det lite lugnare??

Magbilder

V 23 22+4   v24 23+6 (idag)


Idag ville även tilda vara med på fotto :)

Kommentarer
Postat av: tina

ja du har blivit väldigt dålig på att blogga nu för tiden. Gud så söt mage du har nu. Jag blir ju såå avundsjuk..... jobba nu inte ihjäl dig syster. ta hand om dig och lillebror.

2010-08-27 @ 15:06:29
URL: http://tiro.blogg.se/
Postat av: Jessika

vaderna är jättevanligt. Du kan stretcha dem innan du lägger dig. Det hjälper och sen när du vaknar och känner att det är på gång så sträck tårna uppåt (mot bebiskulan alltså) så du sträcker ut vaden så går det över snabbare och blir oftast inte alls lika jobbigt om man hinner göra det snabbt nog.

Ryggen kan vara foglossningar. Det får du berätta för din bm när du ska dit. Du kan behöva sånt "snyggt" bälte som jag hade. Men ja. Det är dags att börja ta det lugnt!

2010-08-27 @ 17:52:57
URL: http://tuffinghund.blogspot.com
Postat av: Lotte

Ja, vilken söt mage du har =).

Jag vaknade ofta med kramp i vaderna när jag väntade Andy. Denna gången tog jag en tablett med magnesium och när jag märkte att vaderna började bli stela och slapp då krampen. tror att jag fick kramp 3 gånger total under tiden jag väntade Emmma.



Det finns en multivitamin som heter "Mamma-vital" - om du är intresserad av att prova.



Tiden går så fort... snart har du en liten en som kräver din uppmärksamhet varje sekund. Så passa på att vila så mycket du kan!



kram!

2010-08-27 @ 22:39:08
URL: http://www.toktassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0