härliga skog

Idag skulle vi igentligen träffat en ny kompis. Carolina som har en blenheim kille som heter Quinton men det blev inställt, går massa förkylningar nu.
Men solen sken och tempen visade -1grad så vi tog på oss kläder och begav oss ut på en runda i "vår" skog!
Innan tilda kastrerades gjorde hon några tappra rymningsförsök de 3 sista gångerna hon var lös i skogen och nu har hon inte fått springa lös på ett tag pga av kastreringen så idag tänkte jag inte ge henne chansen att få sticka, så det blev långlina på henne och flexi på theo. Gud med linor att hålla reda på, men det gick bra till slut!
Tyckte dock hon kunde lyssnat bättre emmelanåt men vet inte hur det här med långlina ska hjälpa mig med att få henne att inte gå såå långt ifrån mig, hon vet ju att hon har lina på sig den fastnar ju överallt.
Problemet med henne är att jag tyckte hon är för långt ifrån mig när hon elös + att när jag kallar hit ska hon "bara" lukta lite där eller så springer hon värsta omvägen till mig.
Tips tar vi gärna emot!! Tänkte försöka träna lite mer Nej-övningar med henne hemma i trädgården och sen ta med mig de övningar ut i skogen!

Nu kommer det lite bilder! Ska snart tända brasan här hemma sen ska vovvarna få bada, de fäller en del nu så jag ska bada och kamma dem i duschen! Sen blir det mys framför brasan resten av kvällen!!




Jag och fina tilda


Här försökte jag få med oss allihopa :)


Oss min underbara theo o jag



Kommentarer
Postat av: Jessika

Tuss gör oxå så. Hon står kvar o snusar o har liksom inte tid att komma eller så måste hon gå nån omväg o kolla nåt på vägen. Jag blir VANSINNIG. det är så irriterande när jag vet att hon hör o hon bara låter bli att reagera. Kommer du på nåt som funkar eller får bra tips så säg till. Jag hoppas lära mig nåt på lösträingen nästa helg men såklart började tusse löpa idag.. haha. kommer ju inte dirket o va i toppform nästa helg.. typiskt

2010-01-14 @ 21:16:36
URL: http://tuffinghund.blogspot.com
Postat av: camilla

Haha vad roligt, jag var också ute med långlina för första gången igår, min hund har också börjat lyssna lite trögare och fått upp intresset för kaniner..

Men gud vad jobbigt med den linan, puh...Jag var så irriterad på den. Fastnade överallt och jag fick springa runt och trassla upp.(och då hade jag ändå bara en hund att hålla reda på!)

Vi får nog hålla oss på ängar i fortsättningen, så vi slipper alla träd och buskar att trassla in oss i....;)

2010-01-15 @ 23:41:38
Postat av: Catrin

Ett tips, låt henne aldrig gå framför dej i kopplet utan låt henne gå vid sidan om dej hela tiden. DU BESTÄMMER hur hon ska gå. Släpp henne sedan lös på en en och samma plats varje gång där hon får springa av sej. Till slut kan du sedan göra fot övningen och släpp kopplet så du har det efter henne på marken men hon ska fortfarande lyssna på dej och gå där du besämmer inte få springa iväg. Så har jag gjort med Siri och hon e jätte duktig! Lycka till!

2010-01-15 @ 23:50:22
URL: http://cathe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0