råå 5 juni 2010

Efter att ha legat sjuk i nästan 3 dagar så bara skulle jag åka till tävlingen i lördags, det är nu ett låångt uppehåll med tävlingar då jag jobbar de helger det är tävlingar här nere!
Förkylningen satt i och jag mådde inte särskilt bra på förmiddagen, jag var där redan kl 8.

Tilda var först ut, agilityklass 1.  Hon gjorde ett jätte fint lopp, hade ingen som filmade, dock 5 fel i slalom men annars ok, hon tog tom gungan jätte fint tror inte hon såg att det var den därför hon sprang rakt över den :) 17 plats av 66

Sen var det theos tur i agilityloppet, då hade vi fått åskådare av min pappa,nettan och min syster och hennes familj och husse var på plats!
Det är pappa som filmar och därav kommentarerna!
Dåligt slalom sen gjorde jag ett framförbyte för att de inte skulle ta balansen men theo var på väg mot det ändå, synd att han rev sista hindret!




Tildas första hopplopp: tyckte det gick ganska bra förutom slalom, gillar här pappas kommentar : fortare tilda då säger johan nått i stil med : det brukar gå fortare i trädgården :) tur att någon vet att de kan slalom! bra bakombyten på henne!


Theos första hopplopp : blev nått fel med kameran! men även här ett bra lopp förutom slalom!
Tildas hopplopp nr 2: nu var klockan runt 15.00 o vi var trötta och svettiga.hon börjar med att hoppa förbi däcket sen gick det långsamt och sen missar hon sista hindret = dagens första och enda diskning


Nu var klockan närmre 16 och det var dags för theo sista hopplopp, jag hällde vatten över honom för att det var så varmt och han tål inte värmen så som tilda gör. Pappa frågade om han skulle filmade nu när vi skulle nolla vårat lopp :) jag sa bara nej det behövs inte!
Tar in trötte theo på planen och han nollar sitt lopp, men det gick alldeles för långsamt så vi fick ca 10 sek tidsfel MEN han nollade det!! en 11 plats :)

Dagen var alldeles för lång för att må så dåligt,
Snälla pappa o nettan stannade hela dagen, tack så jätte mycket!!



Och jag är nöjd med resultaten med tanke på hur varmt det var och hur lång dagen var och hur jag mådde!!

Kommentarer
Postat av: tina

jag tyckte att ni va väldigt duktiga iallafall. jag vet själv(ordagrant) hur svår en sån bana är. =)

2010-06-07 @ 12:34:50
URL: http://tiro.blogg.se/
Postat av: Anki J

Vad duktiga dina fyrbenta är. Kul att se dem på tävlingen!

2010-06-15 @ 02:10:13
URL: http://www.jankils.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0