V.33 32+6

Du är på dag 231 av 280. (82,5%).

 
Du är i vecka 33.
Du har gått 32 fulla veckor och 6 fulla dagar (v32+6).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Fre 17 dec 2010
Du har 49 dagar kvar till beräknad förlossning.

OJ vad veckorna går långsamt nu!!fast 49 dagar är ju inte så mycket om man räknar dagarna!!
I onsdags var vi på ultraljud, allt såg bra ut med lilleman och han var inte alls så liten som bm trodde när hon mätte magen, han låg på ca 5 % under det normala så kommer han den 17 dec och forstätter växa som nu så ca 3300gram, vilket jag tycker låter lagom :)

Kan inte hitta vår kamera så jag kan inte fotta magen :( men lägger in en bild på lilleman inne i magen


bilderna vi fick var väldigt suddiga men här ser ni ansiktet i profil!

Efter ultraljudet körde vi o mamma till ullared för att shoppa loss, men usch med folk där var men shoppat fick vi, kan tycka nu i efterhand att det var tur vi inte väntade längre för usch vad trött o ont jag hade i kroppen efter det!

Förra helgen köpte vi hem spjälsängen och skötbordet och igår monterade johan det! Tilda var tvungen att inviga skötbordet :)

Vi har monterat möblerna redan nu för att katterna framförallt ska hinna vänja sig, katter kan ju vara lite speciella!!

I måndags började vår föräldrakurs denna gången var det en kurator som pratade relationer och kommunikationer med oss, kan tycka att det är skoj o nyttigt att gå på sån kurs tillsammans!
Nästa vecka ska de prata om förlossningen och smärtlindring!
Vi fick även rådet att from nu stänga dörren om sovrummet och låta alla djur sova utanför sovrummet??? Hur har ni med hundar gjort inför bebisankomsten??
Man vill ju vänja dom vid att det kommer en bebis men samtidigt inte stänga ute dem allt för mycket!

Nu ska vi åka o handla lite mat tills kvällen!!
får se om jag hittar kameran så lovar jag lägga in magbilder, datorn har varit kass några veckor och vi hoppas nu att den hittat tillbaka till sig bättre!!


Kommentarer
Postat av: jessika

Vi lät Tusse komma ut i trädgården och hälsa på en väl nerbäddad C som låg i sin hårdlift så att jag hade händerna fria till att hälsa på Tusse. Jag hade ju varit borta i flera veckor så jag var rädd att det skulle bli svartsjuka om jag inte kunde hälsa på henne. Sen har hon fått vara med! Vi har ju haft koll men vi har aldrig stängt ute henne, det har gått bra ändå. Tusse har visst att man tar det försiktigt och håller lite avstånd. Jag tror man får se hur hundarna är. Katter vet jag att man ska vara mer försiktig med när det gäller sömnen. Framförallt om man tex ställer barnvagnen ute så måste man se till så att katter inte kan hoppa upp. Vänner till mina föräldrar förlorade sin bebis för att katten la sig på ansiktet när den sov i vagnen. Så sätt myggnät eller nåt på isåfall! (inte meningen att skrämmas)Du kommer att se vad som funkar bäst hos er men jag tror verkligen inte att du behöver stänga ute Theo och Tilda men kanske katterna.. samtidigt är jag övertygad om att du kommer att vakna om något är på tok. man känner sånt på sig på nåt sätt. Kram

2010-10-29 @ 21:51:27
URL: http://vrbebis.blogspot.com
Postat av: Ida

Hej hej... Vår hund har alltid sovit hos oss i sängen o även våra barn. Aldrig varit några problem. Men alla hundar reagerar klart olika, man får prova sig fram. :) Lycka till med lillen!



Ida

2010-10-29 @ 22:20:17
Postat av: Catrin

Stänga ute hundarna... fy va hemskt skulle jag aldrig kunna göra! Dom måste få vara med dom också.

2010-11-01 @ 04:55:52
URL: http://cathe.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jag håller med Jessika, katterna får du hålla lite koll på eftersom de redan idag tycker om bebis-sängen och vagnen.... men hundarna tror jag inte blir några problem, får de bara vara med från början !!!

2010-11-05 @ 06:30:13
Postat av: Monica Ottosson

Nä fy för att stänga ute hundarna. Det är nog med förändring när det kommer "små valpar" i huset. Nä hundarna ska få vara med....

2010-11-09 @ 08:38:33
URL: http://www.metrobloggen.se/chiasvalpar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0