lapptäcke/överkast

 När det r dags för lukas att byta till större säng, har jag funderat på att köpa en vanlig vuxensäng och till den har jag tönkt sy ett eget lapptäcke, någon som har tips? kan man anvvända vilken sorts tyg som helst?
Min tanke är att det ska vara ett överkast till sängen, för på¨dagen ska sängen vara ett myställe med mycket kuddar och plats för att kunna mysa/leka/läsa. Sen gillar jag även ide med att när vi har sovande gäster har de en skön säng de kan låna som får lukas sova hos oss! med en riktig säng blir det även mysigare och lättare för oss att krypa ner till lukas om det skulle behövas!
 jag vill sy ett överkast som har baksida antingen svart/vit randig eller som en zebra, det andra ska gärna gå i grönt! Sen har jag tänkt ha en ram i samma bakrunndstyg runt rutorna!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag vet !! Bara att höra av sig så kommer jag och visar !

2012-02-09 @ 11:52:37
Postat av: Jenny

Det viktiga är att tvätta alla tyg innan, så de inte färgar sen när du tvättar hela täcket. Jag köpte tyg av samma kvalité, så att inte några tyg var stretchiga och andra inte. Sen blir det ju mer jobb ju mindre rutor du gör. Tror jag klippte mina 17•17 så att de blev 15•15 färdiga, försvinner ju lite i sömsmån. Sen sicksackade jag alla rutor innan jag sydde ihop, tänker att det borde bli bättre hållbarhet

2012-02-09 @ 13:05:58
URL: http://majaochjag.bligspot.com
Postat av: Tina

Jag / vi tänker göra exakt detsamma när det är dax för Olivia. Monica började på ett lapptäcke innan olivia föddes, vet inte vad som hände med det för vi har inte fått det än. Lapptäcke är så fint tycker jag.

2012-02-09 @ 15:09:26
URL: http://tiro.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag hade sytt det i bomullstyger utan stretch, och tvätta alla tygerna innan du börjar sy.

Lycka till, ska bli spännande att se när det är klart!

2012-02-09 @ 15:42:30
URL: http://pysselanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0