Malmö hundutställning

Då var vi hemma, vilken dag......
Körde ju i god tid imorse men vi hade inte väntat oss 45min bilkö in till mässhallarna.....stressigt värre blev det och domaren var väldigt snabbt och snål med röda band.
Vi hant inte mer än hitta ringen och sen fick vi gå in vilket inte resulterade i en inte så glad tilda, hon tyckte det var jätte jobbigt och trött var hon! Hon gick mycket bra idag iallfall tyckte jag :)
Vi var 16 tikar i juniorklassen och av alla 16 gav domare 5 st röda band, vi fick inget :(
1,2 och 3 plats kom trefärgade 4 plats e b/t och 5 plats e blenheim



Tildas kritik:
(På engelska och jag fattar inte hälften)
11 month black&tan, good size but needs to drop in body. Laching angulation, need to improve in topline, good scull but very narrom in muzzle, very narrow althroug. Lovely silky coat, attractive markings. very pore move behind. I like her temperament.

Är någon duktig och kan översätta får ni gärna göra det, endel av texten var svår att tyda.


Så här tyckte Tilda om dagen......

Vi var som sagt färdiga väldigt tidigt och gick sen och hejade på andra vovvar!
På hemvägen körde vi en snabbvisit på ikea så nu har vi nya doftljus hemma :)

Malte(chowchow) var ensam i sin klass och fick e etta. Siri(bishon havanais) fick e fjärde plats!

Tilda e såå trött och jag tänkte gå e sväng med bara theo se när johan kommit hem!!

Varför ser ingen det fina i min skönhet??

Kommentarer
Postat av: Jessika

jag är säker på att Tilda var finast ändå :o)

vilka bitar är det du inte förstår. jag har greppat nästan allt. min översättning som jag tolkar det:

11 mån +färg, bra storlek men behöver bli lite kompaktare (kroppen behöver "sätta sig" liksom). Sen är det något med hennes vinklar, jag tolkar det som att dom är något stela. Behöver förbättra rygglinjen (topline), Fint huvud men väldigt slanka muskler, Väldigt tunn överlag. Härligt silkeslen päls, snygg teckning. Svaga rörelser med bakdelen. Gillar temperamentet.



Det är min tolkning men den kanske inte är helt rätt, jag kan ha missuppfattat något ord.



kram



2009-03-22 @ 17:51:29
URL: http://tuffinghund.blogspot.com
Postat av: Martina

"11 month black&tan, good size but needs to drop in body. Laching angulation, need to improve in topline, good scull but very narrom in muzzle, very narrow althroug. Lovely silky coat, attractive markings. very pore move behind. I like her temperament."



Här kommer en översättning till!:

Bra storlek men hon behöver växa i sin kropp/sätta sig i kroppen. Saknar vinklar =hon är för rak i benen, behöver förbättra rygglinjen, fin skalle men för tunn/smal om nosen, för smal/tunn i kroppen över huvudtaget=behöver muskler, fin glansig päls, attraktiva markeringar, svag i bakdelen under rörelse/ingen "drive" i bakdelen, gillar hennes temperament.



=Lite mer mat och träning så hon biffar till sig och sätter sig i kroppen, träna på att gå med mer "power" och ställ henne så hon får mer vinkar

:-D

Så tolkar jag kritiken!



Kramar

2009-03-22 @ 19:03:11
URL: http://www.stralandestaffar.se
Postat av: Martina igen

Ställ henne bredare i sär med benen så ser hon större/maffigare ut i kroppen! Ett tips bara... Vi har samma problem med vår Troya, hon är för tunn i kroppen, men man kan luras lite när man ställer... ;-)

2009-03-22 @ 19:05:10
Postat av: systertina

Tilda är världens sötaste!!!

2009-03-23 @ 09:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0