Nu får det vara slut.....

Då var sista utställningen gjord nu satsar vi på andra championat ;)

Dagens kritik:
Feminim lite högställd och lång tik blir tydligt pga lite päls, anningen rund i skallen, Behöver bli utfylld i nosen, bra hals, lite spänd i länden vilket också syns i rörelse. Utmärkt färg!! Blått band idag med!

Upptäcke idag på kritiklappen att där finns så domaren kan kryssa i typ,storlek och helthetsintryck och där fick hon Mycket god :)


Dagen inne på Sofiero började inte alls bra, direkt när vi kommit in så gick vi direkt för att leta upp ringen, på andra sidan grusvägen står det en boxer som hoppar på Tilda ( att man inte kan hålla kort koppel på sin hund vid såna här tillfällen) Tilda blev jätte rädd och sen vägrade hon gå och dreglade massor. Fick bära henne till ringen och väl där så fick hon hälsat på en snygg trefärgad hane så svansen gick som bara den! Inne i ringen var hon glad kanske lite väl glad men ville oxå samtidigt upp till mig vilket resulterade i att hon försökte hoppa upp i min famn.
Domaren tyckte hon hade för långa ben och det syns också tydligen för att hon inte fått så mycket päls. Vinnaren i klassen blev en ursnygg b/t tik :)

Som sagt nu satsar vi på annat istället, några dagars vila sen ska vi träna agility så det ryker inför debuten i Bjuv :) Ska bli sååååååå skoj!!




Vem kan motstå denna prinsessans ögon??



Dagens positiva

Mamma kom o hejade på oss även Catrin kom
Bella o bebis var med

Theo o tildas nya gottepåse
Mcdonalds besöket på vägen hem
Annat trevligt folk man mötte!

Nu ska jag leka lite med dammsugaren sen ska jag o vovvarna bege oss till dösjebro där johan redan är!!


Så här såg det förresten ut igårkväll



Kommentarer
Postat av: Susanna

Nämen en sån domare! Du får satsa på agilitychampionat istället, finns inte så många cavalierer som är champions där.

Jag tycker att Tilda är söt.

2009-09-13 @ 15:35:39
URL: http://www.gizmozorro.cybersite.se
Postat av: Bella

Tack tjejer för en underbar helg. Nu blir ni agilitychampion istället :)

2009-09-13 @ 19:18:54
Postat av: Carina

Lycka till med agility debuten.Håller tummarna.Det finns det som är betydligt roligare att tävla i än tråkig utställning. Jag vet.Jag gillade oxå agility men jag var för snabb för min matte.

Pappa Walter

2009-09-13 @ 20:34:07
Postat av: Anki J.

Långa ben hm, håller inte med domaren :( Ibland blir man så himla trött på sådana där tråkiga domare och utställningar. Tråkigt att sådana händelser ska behöva ske där en annan hund hoppar på sin egen. Bedrövligt att man inte har bättre koll på sina hundar. Tur att inte Tilda blev skadad.



Lycka till med agilityn i stället. Du vet att jag alltid håller tummarna för er ;)

Kram

2009-09-13 @ 21:47:00
URL: http://www.jankils.se
Postat av: MosterTina

Tilda är världens sötaste, oavsett vad alla dumma domare säger.

2009-09-13 @ 23:31:33
URL: http://tiro.blogg.se/
Postat av: Lottie

Hejsan,

uställning är och förblir en bedömningssport... sporten ligger enbart i betraktarens ögon.

Om ni skulle tröttna på Agilityn så finns det ju alltid rally, spår, frestyle och en hel hög till med sporter =)

Fast vi vill gärna se er på agilitytävlingarna =)

Lycka till med debuten!

Kram Lottie

2009-09-14 @ 22:04:27
URL: http://www.toktassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0