Snart e det dax

Årets första officiella tävlinge, tildas första officiella tävling. Gåsahoppet i Skurup är på långfredagen! Eftersom det är tildas första ska vi köpa bok och mäta henne 06.30 är det mätning. Första banvandringe är 07.10 och det är tildas hoppklass med 44 anmälda, därefter är det theos hopplöass med 34 anmälda samtidigt på banan bredvid är tildas agilityklass med 53 anmälda och efter det är det theos agilityklass med 37 anmälda. Oj vilken tidigt morgon det blir och massa anmälda hundar! Kommer bli lite stressigt när jag har 2 hundar på 2 olika banor samtidigt får hoppas det inte krockar allt för mycket! Tänk att kunna hålla reda på 2 banor i huvudet samtidigt + att jag gör olika byte beroende på vilken hund jag springer med, tilda är snabbare än theo!
Ska bli skoj iallafall, sen kan jag sova hela eftermiddagen och kvällen :)



Idag gick vi en sväng med klövjeväskorna! Kan nog lägga i mer vikt för tilda hon skuttar fram emellanåt :) Svårt att veta hur mycket man vågar lägga på. Ni som använder vilken tyngd lägger ni i?


Kommentarer
Postat av: Susanna

Det gäller att vara morgonpigg när man håller på med agility;) Det är dock skönt att vara färdig tidigt. Jag ska väl vara där hela dagen (både som tävlande och funktionär).



Det värsta jag varit med om är banvandring kl 06!!



På Zorros andra tävling sprang vi kl 00.30. När vi körde därifrån var det banvandring för en annnan grupp!!



Lycka till! Jag är där och håller tummarna för er:)

2010-03-29 @ 20:22:32
URL: http://www.gizmozorro.cybersite.se
Postat av: Martina

SPÄNNANDE!!!!

Lycka till! Jag håller tummarna! :-)



Hur mkt väger Tilda?

2010-03-29 @ 20:27:53
URL: http://www.stralandestaffar.se
Postat av: Anki J

Oj, vilken morgon det blir för er och jag avundas er inte, morgontrött som jag är ;) Ett stort lycka till med båda hundarna!

Kram

2010-03-30 @ 02:05:58
URL: http://www.jankil.se
Postat av: Carolina

Det finns små flaskor som bla joggare köper o fäster i ett bälte o har med sig när de springer, jag har köpt två såna små flaskor i en sportbutik. Sen har jag en vattenskål i mjukplast som man kan vika ihop. Jag lägger en liten flaska på varje sida i väskan, så han bär helt enkelt sitt eget vatten. Väldigt praktiskt, dessutom bra träning.

Annars får han bära plånbok-mobil-nycklar-bajspåsar. Det är praktiskt, åtminstone för hans matte ;)

2010-03-30 @ 13:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0