Linnea

Allt började söndagen den 7 juli! Tina och Olivia var på besök hela dagen! Vi var inne en runda på Landskrona festivalen, annars busade vi mest hemma!
När Tina åkt hem på kvällen vid halv 7 kanske gjorde vi bara lite varma mackor till kvällsmat kände då att jag fick några sammandragningar som gjorde mer ont!klockan var ca halv 8. Tog en dusch efter maten men de bara fortsatte och kom med ca 5 min mellanrum!
Johan städade undan här hemma och packade ihop våra saker och farmor kom och hämtade Lukas runt halv 10. Ringde in till förlossningen och då kom värkarna med 4 min mellan rum. Vi fick beskedet att komma in!

Blev inskrivna strax innan 23 på kvällen. Sen fortsatte vi där hela natten! För att göra en lång historia kort så öppnade jag mig men linneas huvud trängde inte ner! Efter ryggmärgsbedövning kunde jag vila lite och vattnet gick men Linnea låg fortfarande högt uppe. Barnmorskan kallade ner läkaren och hon kollade då med ett ul hur huvudet låg och Linnea hade då inte tryckt in hakan mot bröstet utan låg med huvudet sträckt! Och eftersom vi inte ville vara med om dramatiken som blev vid Lukas förlossningen beslutades att Linnea skulle födas med ett akut ks!
Jag fick vara vaken och Johan fick vara med, kl 06.23 föddes en riktig 10 poängare! 50 cm lång pch 3700g. Världens finaste Linnea!!

Jag fick sen ligga på uppvaket några timmar innan jag runt 11 tiden fick flytta upp på rummet där Linnea och Johan låg.

Nu har Linnea 9 dagar gammal och vi myser massor här hemma! Lite besök får vi oxå :)

Tack för alla fina presenter och lyckönskningar vi fått!!


Kommentarer
Postat av: Kusinerna o faster

Hon e såå fin. Lika fin som sin storebror :)

2013-07-18 @ 09:16:43
URL: http://moa.clippern.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0